דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 720 – קריעת ים סוף

חיים חדשים 720 – קריעת ים סוף

ההתפתחות האנושית לא ניתנת לתיאור ללא התורה שהשפיעה עליה בצורה דרמטית. מקובלים לא מייחסים לתורה תיאור של תופעות טבע, אלא תיאור פנימיות האדם על פי "האדם הוא עולם קטן". (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "קריעת ים סוף".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

ההתפתחות האנושית לא ניתנת לתיאור ללא התורה שהשפיעה עליה בצורה דרמטית. מקובלים לא מייחסים לתורה תיאור של תופעות טבע, אלא תיאור פנימיות האדם על פי "האדם הוא עולם קטן". האמת היא שאין עולם מחוץ לאדם, כל מה שאנו רואים סביבנו זו הקרנה של הפנימיות שלנו. אם לפני 100 שנה לא דמיינו שתהיה טלוויזיה, אז בעתיד הטכנולוגיה תכניס את הצופה לתוך הסרט באופן ממשי. כשמתקרבים לתפיסה הרוחנית מבינים שכך המציאות מצטיירת מתוכנו, חכמת הקבלה היא חכמת התפיסה.

התורה מתארת איך המחשבה העליונה, התוכנה העליונה, מנהלת את כל התיאטרון סביבנו. האדם חי בתוך עצמו, אך יש באפשרותו להתחבר לאותה מחשבה עליונה, לכוח העליון. חלק מאיתנו מאמינים שיש כוח עליון הדורש מהאדם קיום מצוות ובהתאם נותן לנו שכר בעולם הזה ובעולם הבא. אחרים אומרים שהכוח העליון מצפה מאתנו שנרצה להכיר אותו, להידמות לו, לאהוב כמותו. אלו הדואגים לפרטיותם בעולם הזה ובעולם הבא, נשארים באגו, אצל פרעה מלך מצרים. ואלו הדואגים לאהבת הזולת כדי להידמות לכוח העליון שהוא טוב ומיטיב, יוצאים ממצרים. לאחר שהם רוצים להתנתק משליטת האגו, "רודפות" אותם שוב מחשבות אגואיסטיות, שנקראות "הירא את דבר ה' מעבדי פרעה", וכביכול אומרות לאדם לקיים מצוות, לקבל שכר ולהסתפק בזה.

יציאת מצרים מגיעה לשלמותה בחציית ים סוף, בניתוק מהכוונה האגואיסטית. הים נקרא כך מפני שהוא מצביע על סוף שליטתו של פרעה במצרים. הכוונות האגואיסטיות שבאדם אינן מסוגלות להסכים לניתוק, ולכן הן טובעות בים וזה תיקונן. הים, מסמל ״מי גבורה״ ונפתח למעבר רק עבור מי שבאמת מוכן להתנתק מכל מחשבה עצמית ואינטרס עצמי, כמו חוק טבע.  קריעת ים סוף מתארת את מה שעובר על האדם בפנימיותו.  הנס קורה על ידי כוח האמונה, כשמוכנים ללכת מעל דעתנו, בהתאמה לכוח האהבה. קריעת ים סוף היא ניתוק מהאגו ושיוך למערכת הכללית וזו התשובה לכל שאלות הקיום.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 719 – משה וכוח האמונה
חיים חדשים 717 – יציאת מצרים שבתוכי
חיים חדשים 716 – בני ישראל במצרים, חלק ב'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest