דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 719 – משה וכוח האמונה

חיים חדשים 719 – משה וכוח האמונה

כיצד מתאר המאבק בין משה ופרעה בסיפור יציאת מצרים את ניגוד הרצונות שבתוכינו, מהו הכוח המחזק את משה מול פרעה ומהי אמונה לפי חכמת הקבלה? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "משה וכוח האמונה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

התורה מתארת את המתרחש בתוך אדם הרוצה להידמות לבורא. אמונה היא כוח ההשפעה והאהבה שהאדם רוכש בתהליך, זו היכולת לפעול לטובת הזולת והבורא. טבעו של כל אדם הוא אהבה עצמית, הוא מרגיש את עצמו במרכז העולם. בחלק מהאנשים מתעוררת השאלה מה הטעם בחיים? מדוע אני כזה ומה התכלית של הכול? מה התועלת בכך שאנו חיים ומתים? ומה עליי לעשות בכלל בחיים הללו?

האדם אינו יודע את התשובות לשאלות אלה מכיוון שאינו רואה את המערכת השלמה. כדי לדעת עליו להכיר את תוכנת הניהול הכללית. השאלות הגדולות האלה נקראות "משה", מלשון מושך, הן מושכות את האדם מעבר לעצמו למטרת הבריאה. קולו הפנימי של "משה" באדם, כביכול אומר לו להפסיק לחשוב רק על העיגול הפרטי שלו ולהתייחס לכל המערכת הכללית. מול משה קמים באדם רצונות אחרים, אגואיסטים, שמושכים אותו חזרה אל הרצון לקבל לעצמו. אז, משה מרגיש שהוא נמצא בעבדות, משועבד לחלוטין לשליטת האגו האדיר שבו. משה מגלה את הקשר שלו עם הכוח העליון ששולט בכל המערכת הכללית, דרך "בוא אל פרעה", ומוציא משליטת פרעה את הרצונות שנקראים ״בני ישראל״ שלומדים את הדרך של אהבת הזולת. הכלל ״ואהבת לרעך כמוך״ מאפשר לאדם להכיר את המערכת הכללית, את הכוח העליון.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 717 – יציאת מצרים שבתוכי
חיים חדשים 716 – בני ישראל במצרים, חלק ב'
חיים חדשים 715 – בני ישראל במצרים, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest