דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 715 – בני ישראל במצרים, חלק א'

חיים חדשים 715 – בני ישראל במצרים, חלק א'

כיצד מייצגת מצרים את האגו של האדם, איך מסמלות לנו הדמויות בסיפור את הכוחות הפועלים באדם ומהי ההקבלה בין העבדות במצרים והמשבר העובר היום על העולם? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "בני ישראל במצרים", חלק א'.

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

סיפור יציאת מצרים במשמעותו הפשוטה, זכה לפרסום רב בעולם מסיבה שאינה ברורה. כדי לחדור למשמעותו הפנימית של הכתוב, יש להתרחק מהתיאור המופשט של הדמויות ולהבין את הכוחות שבונים אותן. לתצוגה על גבי מסך מחשב ישנם כוחות שבונים כל צורה וכל דמות, באופן דומה מנוהל גם עולמנו. המציאות מורכבת משני כוחות: כוח ההשפעה וכוח הקבלה, בורא ונברא.

יד הבורא מסובבת את הדמויות מבפנים, והיא גם זאת שמניעה גם את בתיה למשות את משה מהיאור. משה מסמל כוח מיוחד שאמור לתקן את יתר הרצונות שנמצאים בתכונת הקבלה ולהוציאם ממצרים המסמלת את האגו. משה מתחנך כנסיך בבית פרעה, במערכת אגואיסטית של קפיטליזם בריא, בו כל אחד דואג לעצמו בלבד והכול סובב סביב כסף.

כסף משמעותו יכולת כיסוי, יכולת לשלם עבור מימוש הרצון שלי, ומצרים מייצגת את אותו חלום הקיים גם בעולמנו כיום. כיום איננו מצליחים "לסדר" את העולם בדרך הזאת מפני שזה מנוגד לבורא שמושתת על תכונת ההשפעה והאהבה, לכן עלינו להתקדם למערכת שבה כל אחד בודק מה הוא יכול לתת לשני, ולא לקבל.

כשבני ישראל ברחו ממצרים זה היה כי הם כבר לא היו מעוניינים לחיות על פי התאווה לכסף, על פי הרצון לקבל, הם מרגישים בזה מוות. האלטרנטיבה היא לחיות באהבה ולא בגאווה ואת זה משה מייצג.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 714 – מנהגי ליל הסדר
חיים חדשים 713 – הסדר ולידת עם ישראל
חיים חדשים 712 – השפעתן של נשים על גברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest