דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / חיים חדשים 699 – שבת מנוחה

חיים חדשים 699 – שבת מנוחה

בטבע אנחנו רואים ימים ולילות, חודשים ושנים, אבל שבוע לא קיים. למעשה עם ישראל הוסיף זאת. החל מהאדם הראשון שגילה את הכוח העליון ועד האחרון שיגלה אותו כעבור 6000 שנה… (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "שבת מנוחה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

בטבע אנחנו רואים ימים ולילות, חודשים ושנים, אבל שבוע לא קיים. למעשה עם ישראל הוסיף זאת. החל מהאדם הראשון שגילה את הכוח העליון ועד האחרון שיגלה אותו כעבור 6000 שנה, זו תקופה שמסמלת את ששת ימי החול. האלף השביעי מסמל את המצב המתוקן, וכנגדו יום השבת שהוא מעין עולם הבא. מהות התיקון היא לעבור מהאגו ל"ואהבת לרעך כמוך", בעזרת המאור המחזיר למוטב.

מאז חורבן בית שני נותרנו עם קיום גשמי חיצוני של מנהגי השבת ולא יותר. שבת רוחנית היא השבת של גמר התיקון, כאשר כולנו כאיש אחד בלב אחד, דבוקים בבורא. אם איננו עוסקים בתיקון האגו, אז בשבת שלנו יש רק התפעלות פסיכולוגית ולא יותר. אך מי שמתקן את עצמו, מגלה מערכות של שישה כוחות מתקנים ובסופם מצב של שבת, כלומר קיום מחזור. בשבת לא עובדים כיוון שבמצב הרוחני הזה גמרנו כבר לתקן את עצמנו. עמים אחרים העתיקו מאתנו את מבנה השבוע, וקבעו לעצמם יום מנוחה משלהם.

ימי החול מסמלים את העיסוק באגו שלנו, שמחולק לשישה חלקים שעלינו לתקנם. ואילו השבת מסמלת מצב מתוקן ומכאן באים מנהגיה, אבל המנהגים עצמם אינם מתקנים את האגו. כל מנהגי היהדות מרמזים כענף גשמי על שורש רוחני של תיקון היצר הרע לאהבה.

הבהרה: לפני 5776 שנה גילה האדם לראשונה את הכוח העליון, למרות שלפניו חיו דורות רבים.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 702 – מגילת אסתר בימינו
חיים חדשים 701 – הסוד שבמגילת אסתר
חיים חדשים 698 – להשתכר בלי לעבוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest