דף הבית / אהבה / חיים חדשים 692 – מהי אהבה

חיים חדשים 692 – מהי אהבה

הטבע שלנו הוא רצון ליהנות, ואנחנו אוהבים את מה שממלא אותנו. אנחנו אוהבים הרבה דברים, בהתאם למדרג הרצונות: אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד וידע. (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "מהי אהבה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

הטבע שלנו הוא רצון ליהנות, ואנחנו אוהבים את מה שממלא אותנו. אנחנו אוהבים הרבה דברים, בהתאם למדרג הרצונות: אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד וידע. אם לא הייתה שנאה, אז לא הייתה אהבה, וגודל האהבה תלוי בגודל השנאה.  שנאה יכולה להיות למישהו או למשהו, או למצב של חוסר במשהו שאני אוהב.  התפתחות האדם משמעה תיקון ההגדרות שלנו לגבי מהו טוב ומהו רע, ממה אנו נהנים וממה לא. האדם הוא יצור חברתי, ולכן הוא יכול לקבוע ערכים לא לפי הרגשתו אלא לפי טובת החברה.

אז למה חשוב לי שיאהבו אותי? כי עמוק בפנים, כולנו קשורים זה לזה כמו גוף אחד,  ובגלל הקשר הפנימי הזה, אכפת לי מאוד מה חושבים עלי ומה מדברים עלי,  וכמו שיש לי רצון שיאהבו אותי, יש לי גם רצון לאהוב. ילדים שגדלים ללא הורים אוהבים, הם ממש מסכנים, כי כאשר אנחנו לא מרגישים קשר בינינו, מרגישים אבודים. האהבה נותנת לאדם שפע פנימי שמחייה אותו, והיא יחס הרבה יותר עמוק מכפי שאנחנו מכירים עתה, אנחנו עוד צריכים לגלות מה זה. כיום יש התרחקות אפילו בקשר המשפחתי, האהבה נעלמת, ובמקומה עתיד להיבנות קשר חדש. סוד החיים קשור באהבה, בקשר בין הניגודים, שנאה ואהבה. בלי זה אין חיים.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 691 – כוונה וקיום מצווה
חיים חדשים 690 – משמעות הנחת התפילין
חיים חדשים 689 – מאיפה באות המחשבות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest