דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / חיים חדשים 684 – הצורך לבקר את האחר

חיים חדשים 684 – הצורך לבקר את האחר

טבעי לנו לבקר את האחרים, כי כולנו אגואיסטים. כל אחד מאיתנו רוצה להיות המלך, לשלוט, וכבר בבית הספר ניתן לראות מיהם הילדים הביקורתיים והערמומיים, תכונות שמלוות אותם הלאה לתפקידים גם ברמה המדינית והבינלאומית. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "הצורך לבקר את האחר".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

טבעי לנו לבקר את האחרים, כי כולנו אגואיסטים. כל אחד מאיתנו רוצה להיות המלך, לשלוט, וכבר בבית הספר ניתן לראות מיהם הילדים הביקורתיים והערמומיים, תכונות שמלוות אותם הלאה לתפקידים גם ברמה המדינית והבינלאומית. ככל שרמת האגו של האדם עולה, הוא מרגיש את עצמו נבדל מהאחרים והביקורת שלו כלפיהם גוברת.

כיום הרשתות החברתיות והאינטרנט מאפשרות לאדם לבקר את הכול, ולפרוק את מה שבדעתו כדי להירגע. בעתיד האגו יהיה מורכב יותר, הגאווה תגדל ורק בודדים בעולם ינהגו אחרת.  בימי קדם, בראשית ימי האנושות היה האגו קולקטיבי, לאחר מכן ככל שהאגו התפתח, כל אחד בשבט הרגיש את עצמו בנפרד. חוש הביקורת התפתח כדי להביא את הרגשת הפירוד מהאחרים, עד למצבנו הנוכחי, שכולנו שונאים זה את זה.

האדם תוקף את מי שמבקר אותו, בעוד שהוא מרשה לעצמו לבקר את כולם, כי הוא מרגיש שהוא החכם והמבין. בשלב הבא בהתפתחות האגו, האדם ירגיש כה נפרד, ששום קשר עם האחרים לא יתקיים, במסחר או בשום תחום אחר. כל אחד מאיתנו ישב לבד בדירתו, ורק מכונות יעבדו בשבילנו. גם העיסוק בספורט יפסק, הכול יקפא.

ביקורת בונה אפשרית רק כלפי מישהו שאוהבים, אלא שהיום, כולם שונאים את כולם, עד שכל אחד ירגיש את עצמו מבודד, ותתעורר בו השאלה: לשם מה אני חי בכלל? אחריה יבוא תיקון האגו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 683 – בין בשר לחלב
חיים חדשים 682 – מהי כשרות
חיים חדשים 681 – תפקיד שלוש הדתות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest