דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חיים חדשים 673 – תורה ומצוות – לא מה שחשבת

חיים חדשים 673 – תורה ומצוות – לא מה שחשבת

האדם חי בעולמו מבלי להכיר את המערכת שמנהלת אותו, ולכן הוא סופג מכות. למערכת קוראים "תורה". (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "תורה ומצוות – לא מה שחשבת".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

האדם חי בעולמו מבלי להכיר את המערכת שמנהלת אותו, ולכן הוא סופג מכות. למערכת קוראים "תורה". התורה מתארת את תרי"ג הכוחות שמנהלים את האדם, ואת תרי"ג הרצונות הרצויים כתגובה נכונה לכוחות הפועלים. המצב דומה לאדם הנמצא בתוך חדר חשוך עם אוצר, והוא רעב ועצוב, ואינו רואה כלום. ורק אם יקיים את התורה ומצוות לפי הגדרת המצוות בחכמת הקבלה, אז יתקן בזאת את רצונותיו ויגלה את האור.

מתקופת חורבן בית המקדש הראשון החלה ירידת הדורות, ובורות התפשטה בקרב עם ישראל בהבנת התורה והמצוות. בני ישראל שנפלו לשליטת האגו הפסיקו לראות את החיים בצורה רוחנית והיחס לתורה ומצוות נעשה פורמאלי. הם קיימו את המצוות כפשוטן, בצורה חיצונית, כפי שכתובות בתורה, מבלי לנסות להגיע ל"ואהבת לרעך כמוך" והקשר עם האור המחזיר למוטב לצורך תיקון הנשמה נעלם. אם נחזור לקיום פנימי ונכון של התורה ומצוות, ייפתח לנו עולם אחר, ונגלה את הכוח העליון שזה הכוח הכללי שבטבע, נבין איך הוא פועל עלינו ולאן הוא מקדם אותנו. תגובה נכונה של האדם אל הכוח הזה עושה אותו דומה לו, עד שהופך להיות איתו כאחד.

מחובתנו היום ללמד את האנושות מה המשמעות הנכונה של התורה ומצוות, כי אחרת החיים עוברים סתם בזמן שאפשר להשיג בהם נצחיות. לפי התפיסה הדתית האדם מצפה לשכר, לגן העדן בעולם הבא, בעוד שחכמת הקבלה מלמדת אותנו שהכול תלוי באדם שמשיג זאת, "עולמך תראה בחייך", ואם נפתח אהבה זה לזה נגלה את העולם העליון. בעבר השגנו את העולם העליון, ממנו הבנו איך להתייחס לכל דבר שקיים, בכל דרגות הקיום: דומם, צומח, חי ומדבר. עם הזמן נעלמה הרגשת העולם העליון, ונותרנו רק עם פעולות מכניות ללא תיקון הלב. האגו האנושי בהתפתחות מתמדת, העולם הולך ונעשה קשה, מתמלא בריקנות, והאנושות לא תדע במה למלא את עצמה. הצעקה תהיה נוראית, עד שלבסוף יגיעו כולם לשאלה: לשם מה אנו חיים? ואז ייפתח בפנינו עולם חדש. בעזרת האור המחזיר למוטב נתקן את תרי"ג הרצונות שבנו, מאגו לאהבה. כל אחד מאיתנו קשור לאחרים בתרי"ג חוטים, בטבענו האגואיסטי אנו רוצים לנצל זה את זה, והתיקון הוא לרצות להתחבר ולהשפיע טוב לכולם.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 672 – מהן באמת התורה והמצוות?
חיים חדשים 671 – לאן?
חיים חדשים 670 – המוח החברתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest