דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / "חיים חדשים" על חגי תשרי

"חיים חדשים" על חגי תשרי

מה הם השלבים שהאדם עובר בדרך לחיפוש אחר הבורא, איך החיבור בינינו יכול לתרום לגילויו ולמה דווקא בתקופת החגים יש לנו הזדמנות להתקרב אליו? במסגרת תוכנית טלוויזיה "חיים חדשים", שיחות עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן על חגי תשרי, בהנחייתו של אורן לוי.

חיים חדשים 441 – חגי תשרי – חיפוש אחר הבורא
מה הם השלבים שהאדם עובר בדרך לחיפוש אחר הבורא, איך החיבור בינינו יכול לתרום לגילויו ולמה דווקא בתקופת החגים יש לנו הזדמנות להתקרב אליו?

חיים חדשים 436 – ראש השנה
ראש השנה על פי חכמת הקבלה הוא התחלה של שינוי. על איזה שינוי מדובר, איזה חשבון נפש עושים בחג הזה ואיך האדם מגיע להתאמה עם מערכת הטבע הפועלת בעולם?

חיים חדשים 621 – הסוד לשנה טובה
מה צפוי לנו בשנה הקרובה, כיצד נוכל להבטיח שהשנה תהיה מוצלחת ומדוע דווקא דרך גילוי הרע בינינו נהפוך את השנה לטובה?

חיים חדשים 622 – שנה חדשה
כיצד מוצאים דרכים להתחדשות שאינה תחרותית, אילו אמצעים יכולים לסייע לאדם לעבור תקופות קשות וכיצד נלמד לקבל את השנה החדשה בהנאה ולא בקושי?

חיים חדשים 623 – תוכנת החיים
מהי התוכנה הכללית הפועלת על האנושות, כיצד ניתן לתקן ולהתאים את עצמנו לתוכנה זו ואיך תיקון התכונות משפר את חייו של כל אדם בפרט ושל האנושות בכלל?

חיים חדשים 773 – מנהגי ראש השנה
מה מהותם של המנהגים הנהוגים בראש השנה, איך נוכל להפוך אותם לפעולות של תיקון היחסים בינינו וכיצד נצליח באמת להיות טובים בשנה החדשה?

חיים חדשים 437 – עשרה ימי תשובה
מה משמעותם של עשרת ימי תשובה, כיצד הם מכוונים אותנו להתפתחות אישית וחברתית ואיך מסייעות בכך סדנאות החיבור על פי חכמת הקבלה?

חיים חדשים 186 – יונה הנביא
סיפור ההתחמקות המתוארת בסיפור יונה, מתארת את הנטיה של העם היהודי להתחמק מהתפקיד האמיתי שלו. מהו תפקיד זה וכיצד נתחיל סוף סוף לממש אותו?

חיים חדשים 438 – יום כיפור
מהי המשמעות הרוחנית הגלומה במנהגי יום הכיפורים ובאיזה אופן הם מעוררים אותנו לבירור הרצונות והכוונות הפנימיים ביחסנו לזולת, לחיבור ולאהבת אמת?

חיים חדשים 626 – יום כיפור – מימוש עצמי וחברתי
מה מקור התחושה המיוחדת שקיימת בארץ ישראל בתקופת חגי תשרי, כיצד נוכל לחזור ולהיות שוב עם המלוכד בארצו ומה תפקיד יום הכיפורים עבור עם ישראל?

חיים חדשים 627 – יום כיפור – התעלות רוחנית
באיזה מידה משפיעה החברה על האדם לקיים את מנהגי יום הכיפורים, מה מהות הברית שעלינו לכרות עם הכוח העליון ועל אילו עברות עלינו לכפר בחג זה?

חיים חדשים 439 – אורות חג הסוכות
מהי המשמעות הפנימית של חג הסוכות, מה מסמלים האורות האופייניים לחג ואיך זה קשור למהפך של האדם מרע לטוב?

חיים חדשים 440 – הסוכה שבלב
מה מסמלת הסוכה והמבנה המיוחד שלה, מה משמעות האורות והצללים האופייניים לחג ומה זה נקרא לבנות סוכה שבלב?

חיים חדשים 442 – ארבעת המינים
מה מסמלת הסוכה בהקשר ליחסים שלנו עם הכוח העליון, איך ארבעת המינים מסמלים את ההתאמה שלנו אליו ואילו רגשות חווה האדם בחיפוש אחריו?

חיים חדשים 628 – סוד הסוכה
מה מסמלת הסוכה בפנימיות האדם, מדוע בונים אותה מפסולת גורן ויקב וכיצד ניתן להפוך את ההתייחסות שלנו לאדם אחר מפסולת לדבר העיקרי בחיינו?

חיים חדשים 629 – סוכות וארעיות
מדוע האדם שואף לבית קבוע ויציב, מה מייצגת הארעיות של הסוכה וכיצד ניתן להפוך את התפיסה שלנו לגבי מהו הדבר הקבוע והחשוב בחיינו ומהו הארעי והמשני?

חיים חדשים 443 – שמחת תורה
מהי התורה, ממה שמחים בשמחת התורה, איך מגיעים לשמחה הזאת שאין לה גבולות ומה מגלים כשמגיעים אליה?

תוכניות קודמות:
תכניות "חיים חדשים" על חודש אלול, חודש סליחות
"חיים חדשים" על חגי ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest