דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים ומוות בעיני המקובל

חיים ומוות בעיני המקובל

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק.

שאלה: אני ואתה בני אותו הדור. היום, כאשר אנחנו רואים אצל הדור הצעיר התגלות של כל מיני פגמים שאצלנו היו טאבו, איך אפשר למצוא בתוכנו כוחות לאהוב את האנשים האלה?

נניח, אדם יושב מאחורי ההגה ולעיני האֵם דורס את בנה. איך אפשר לאחר מכן לאהוב את הרוצח?

תשובתי: לא מדובר על לאהוב את הרוצח. אתה נותן דוגמה מאוד קיצונית, אבל אני אשתדל להסביר. לשם כך צריך שהאֵם תעלה לאותה הדרגה, כאשר היא תראה את כל מה שקרה בפועל: ששום דבר בעולם הזה לא נעשה על ידי בני האדם עצמם, אלא הכול מתממש על ידי מערכת של שיתוף פעולה בין כל בני האדם ואותו הכוח העליון האחד, שמוביל אותנו למטרה.

מה זה אומר "הבן שלה"? הילד שנהרג, זה הבן שלה ברמה הבהמית, ואילו בדרגה הבאה, בדרגה האנושית, זהו חלק מהמערכת שמופיעה ונעלמת. כאשר אני מגלה את כל המערכת, אני לא רואה בה שום פגמים. אני רואה שהכול מנוהל רק על ידי כוח אחד ויחיד.

אבל במקרה הזה אני נמצא לא באותה הדרגה שבה נמצאת האֵם, שרואה איך, חס ושלום, הרגו את בנה. אני מרגיש את כל זה אחרת. אני כבר לא האימא, והוא כבר לא הילד. אנחנו כולנו מקושרים הדדית ואני כבר מבין, שגם החיים וגם המוות נתפסים על ידִי אחרת לגמרי. זהו שינוי בלתי פוסק של מצבים. כי מה ההבדל בין זה שאנחנו מרגישים את עצמנו בגוף הזה שלנו או שנרגיש את עצמנו מחוץ לגוף? אלה דרגות תפיסה שונות. את כל זה אנחנו לומדים בתפיסת המציאות.

לכן השאלה שלך, באותה הצורה שבה שאלת אותה, אין לה פתרון. אי אפשר להסביר לאימא, שנמצאת בדרגת התפתחות גשמית רגילה, מה קרה לבן שלה. אבל אדם שמשיג מציאות רוחנית, ודאי שתופס הכול בצורה אחרת.

אני ראיתי את זה גם אצל המורה שלי. לאחר מספר חודשים שהגעתי ללמוד אצלו, נפטרה אימו של אחד התלמידים שלו. לפי המנהג, הקרובים של הנפטר צריכים לשבת שבעה ימים בבית, ולקיים דיני אבלות. אני הגעתי אליהם להביע את תנחומיי, ואיזה אבל אתה חושב שהיה שם? הם שוחחו ביניהם שיחות חולין, כאילו שלא קרה כלום. אני הייתי מזועזע. זה מאוד השפיע עליי בזמנו.

כלומר, אני התחלתי להבין שאנשים מסתכלים על החיים והמוות אחרת לחלוטין. זו אינה טרגדיה עבורם, לא הסתלקות מהחיים. כאשר אתה מתחיל להרגיש את כל הרשת של הכוחות, אז אתה רואה ששום דבר לא נעלם, אף אחד לא הולך לשום מקום, אלא רק נעלם מתוך תפיסת המציאות שלך ולא יותר מזה. אבל בינתיים קשה להסביר את זה. צריך להתקדם לקראת הגילוי, ואז האדם יגלה בעצמו את הפתרון לכל השאלות.

מתוך שיחה לפני הכנס בקרסנויארסק, 12.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"התרופה נגד המוות"
על מוות ונצחיות
אין מוות – ישנה מדרגה חדשה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest