דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 555 – חיים במלחמה מתמדת

חיים חדשים 555 – חיים במלחמה מתמדת

מדוע המציאות הישראלית היא לחיות במלחמה תמידית, מהיכן מגיעה השנאה לעבר ישראל ואיך נוכל להגיע לשלום בינינו ועם כל העולם? (שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: חיים במלחמה מתמדת".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

אחרי כל כך הרבה סבל הגיע הזמן לשאול למה זה קורה לנו? הרי אין דבר מקרי בטבע. לאחר שלא נמצא תשובות חילוניות ודתיות, נבין שהתשובות נמצאות בחכמת הקבלה. השלום תלוי בנו בלבד, איננו תלויים בשום גורם אחר. רק אנחנו נוכל להביא כוח חיובי לעולם. בטבע פועלים שני כוחות, חיובי ושלילי, פלוס מינוס. כוח הרע כל הזמן גדל מעצמו.

הוספת כוח חיובי דורשת עבודה שרק היהודים יכולים לבצע, כי הכוח החיובי נסתר. אברהם אבינו גילה שיטה לעשות זאת בבבל העתיקה, שיטה של אהבה, "על כל פשעים תכסה אהבה". הצטרפו אליו אלפים, וכך נוצר עם ישראל שחי על פי: "מה ששנוא עליך על תעשה לחברך", "ואהבת לרעך כמוך". אם אנחנו רוצים לבנות את עם ישראל בארץ ישראל, עלינו לחזור לשורש הרוחני הזה. המערכות נגד ישראל ייפסקו רק כשנבין שבידינו המפתח לאושר העולמי, בידינו הכוח החיובי.

אם נילחם על החיבור בינינו, כל אחד מול האגו שלו, נחסוך מלחמות חיצוניות. כחיילים אנחנו חזקים, אנחנו מוכנים להקרבה עצמית, הבעיה שלא ברור לנו מה ייעודנו כעם. אם נילחם עם האויב הפנימי, עם הכוח השלילי שמפריד בינינו, האויב החיצוני ייעלם. אנו רואים כיום כי אנשים יורדים מהארץ, לא ברור להם מה הטעם להתקיים כאן, במדינה הזאת, עם כל הבעיות. עלינו לגלות את הכוח החיובי שנסתר בטבע, שיחבר בינינו, וחכמת הקבלה מלמדת אותנו את השיטה הזאת.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 550 – געגועים לארץ ישראל
חיים חדשים 549 – הקשר בין עם ישראל למדינת ישראל
חיים חדשים 548 – השואה והזהות היהודית החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest