דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיבור של כל העולמות

חיבור של כל העולמות

laitman_2008-11-13_6695_70.jpg

לא ניתן להפריד בין העולמות. העולם שלנו, שבו אנו נמצאים – זו המדרגה האחרונה של כל העולמות, שבה אנחנו צריכים להישאר עד גמר התיקון. עלינו רק לשנות את היחס שלנו כלפיה, ואז היחס הנכון שלי ברמת העולם הזה ויחס נכון ברמת העולם הרוחני – זה מה שיבנה ממני את האדם.

ולכן איני יכול לעזוב את העולם הזה ולהיעלם לאיזה מנזר, איני יכול להתפלל מהבוקר עד הערב ולנתק עצמי מהחברה. אני חייב לעבוד וללמוד, להקים משפחה, להתחתן ולדאוג לילדי. אני נמצא ופועל בכל אותן מערכות שמקובלות בעולם הזה, בהתאם לגילי ולתקופה בה אני חי. ללא זה לא ניתן להתקדם! בעבר המקובלים אף לא קיבלו תלמידים שלא התחתנו. רב"ש (רבי ברוך אשלג) לא הרשה ללמוד גם לאלו שלא עבדו.

ולא חשוב כמה כסף יש לאדם – הוא חייב לעבוד, שתהיה לו תעסוקה. חייב להתמודד עם כל אותן הבעיות הרגילות שקיימות במשפחה, כמו לכל אדם רגיל, ולפרנס את משפחתו. ואם האדם מסרב להשתתף בכל המסגרות הללו של "תיאטרון החיים" – הוא לא יתקדם ברוחניות! כי זו הרי המערכת היחידה שקיימת. לכן אנחנו מחויבים לחיות בשני העולמות האלה בו זמנית.

שום דבר לא נברא סתם. נדמה לנו, שהעולם הזה מתפתח מהמפץ הגדול ובמשך כל זמן האבולוציה, ואילו ההתפתחות הרוחנית שלנו נפרדת. אבל זו מערכת אחידה ויחידה! ורק בתפיסת המציאות שלי היא נחלקת לשניים: לדומם, צומח, חי ומדבר שבעולם הגשמי, ולדומם, צומח, חי ומדבר ברמה הרוחנית.

חלוקה זו קיימת רק בתוכי, ואילו מחוצה לי – קיים רק אור עליון והרצון שלי. אני רק תופס בצורה כזאת, בשתי הרמות, את הקשר הזה בין האור לבין הרצון.

לא ניתן להפריד ולזרוק חצי מהכלי שלי, דווקא את אותה הקרקע שעליה אני עומד. לכן כל אחד חייב לדאוג גם לחייו הגשמיים הרגילים.

רשומות קודמות בנושא:
מהעולם הזה – לעליון
קשר בין רוחניות לגשמיות – מלמעלה למטה
לחבר את שני העולמות
רשומות נוספות במדורים: התפתחות רוחנית, שיעור הקבלה היומי, מציאות מדומה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest