דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / חיבור של אגואיסטים

חיבור של אגואיסטים

שאלה: ראיתי בעיתון תמונה של חרדים וחילונים עומדים יחד ואוחזים שלט: "דיור לכולם, לא לפילוג בעם!". האם הם פועלים בכיוון הנכון? מה עוד חסר לחיבור כזה?

תשובתי: אתה קורא לזה "חיבור", אך בעיניי, אין כאן שום חיבור אמיתי. זה דומה יותר לחיבור בין שניים שמתכוננים להרביץ לשלישי, או לחיבור של שודדים שמתכננים לשדוד בנק. הם מחוברים ביניהם בצורה נפלאה ובאמת דואגים זה לזה.

ולכן, מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, האנשים שעומדים יחד ברחוב וצועקים, גם הם מחוברים ביניהם כמו שני אגואיסטים שרוצים להרוויח על חשבון השלישי. חסר להם החיבור הנכון, ולכן הם לא ישיגו שום דבר. עדיין איננו יכולים לפנות אליהם, אך למעשה, אנחנו צריכים להסביר להם שהחיבור חייב להיות שלם, לטובת כל העם. אי אפשר להתחבר אם כל אחד דואג לאינטרסים הצרים והאגואיסטיים שלו. במקרה כזה, התועלת תמיד תהיה לטובת האחד ועל חשבון האחר.

הרי ה"קופה" שלנו משותפת, ואתה לא יכול לקחת ממנה יותר ממה שמגיע לך. אחרת לא יספיק למישהו אחר. אז למה שאתה תקבל יותר ממנו?

צריך לשקול את הדברים האלו. היום בכל העולם מגמות דומות יפעלו רק בתנאי אחד: אם נדאג לרווחת כל החברה, אם נשאף להשפעה הדדית. ואז נתחיל להגן על האינטרסים של כל שכבות החברה וננחל הצלחה.

אך אם לא נחשוב בצורה אינטגרלית, אם לא נכלול בדאגה שלנו את כל החברה בכללותה, ננחל כישלון, ואף אחד לא ירוויח מזה, חוץ מהאגואיסטים הידועים לשמצה. וגם הם לא יקבלו מזה סיפוק, ויצלעו יחד עם כולם ממשבר למשבר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום", 27.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
להצטמצם לנקודה
לדרוש עבור כולם
האוהלים בכיכרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest