דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / חזרות לפני שיוצאים להפצה

חזרות לפני שיוצאים להפצה

שאלה: בעבודה האינטגרלית עם הקהל, הדגש הוא על ההכנה הפנימית של המרצה, התכללותו בתוך הקבוצה. לכן, רבים מזלזלים בצד המקצועי של הדבר, כי חשיבות ההכנה המקצועית אינה מוזכרת במאמרים של השיטה עצמה.

אתה אומר, שאדם לא חייב להיות בעל השכלה, העיקר שהוא נמצא בקשר עם הקבוצה, מתחבר עימה ומכוון נכון למטרה. ואף אחד לא אמר שהוא צריך לעשות מספר חזרות לפני יציאתו לקהל עם ההרצאה.

תשובתי: הקשר והאינטגרליות הם תנאים הכרחיים. אבל אסור להסתפק בכך, האדם חייב לעבור על חומר רב. ראשית, הוא צריך לקבל ידע כללי רחב, לקרוא, לשמוע ולראות המון חומר על הגלובליות של העולם, על המשבר במשפחה ובחברה. עליו להעביר את כל זה דרכו. לא משנה באיזה נושא הוא מתכוון לעשות הרצאה, אבל עליו להבין את הקשר בין האנשים, את פסיכולוגיית האדם והמבנה הפנימי שלו, הוא צריך להרגיש את זה.

אני מפרסם פוסטים של מידע שמטרתם לעזור לאנשים שצריכים להופיע במקומות שונים, לרכז חומר להרצאות, ושאין להם זמן לחפש אחר המקורות שמהם אפשר לשאוב את המידע.

בנוסף לקטעי השיעורים וההרצאות שמופיעים בבלוג, חלקו העיקרי מוקדש לבעיות האקטואליה של האדם, החברה, האקולוגיה, הכלכלה, וכולי. כדי שאותם האנשים שמתכוננים לעבוד עם הקהל הרחב יוכלו בקלות לעיין בחומר ולאמץ משם את כל מה שנחוץ. הדבר עוזר להם לקבל השכלה וידע כללי.

בנוסף לכך, לפני היציאה להרצאה או לסדנה, הם צריכים לשבת ביחד, לעשות חזרה על התסריט כדי לדעת מה תפקידו של כל אחד. הם צריכים לפתח, לקרוא ולדון על מה שיהיה. כמובן שבפועל זה יכול לצאת מעט אחרת, התסריט יכול להשתנות מעט תוך כדי המעשה. זה קורה, החיים עושים את שלהם.

התייחסות: הבעיה היא שאנשי המקצוע (מורים ופסיכולוגים) מבינים את הצורך בחזרות, ואדם שעובד במקצוע פשוט, מתעלם מזה. הוא אומר שהכול יסתדר כי הכוח העליון נמצא עימנו. ואחרים מתייחסים לעובדה שגם אתה, ד"ר לייטמן, אינך מתכונן להרצאות.

תשובתי: את החומרים לשיעורים ולהרצאות מכינים עבורי העוזרים שלי. ואם אני הולך לסדנה אז הכול כתוב אצלי, כי את השאלות שולחים לי מראש ואני עובר עליהן. אני כבר יודע שאחרי השאלה הראשונה או השנייה אני משנה משהו בהתאם לתגובת המשתתפים, אבל יש לפניי את כל החומר. כלומר, אני מתכונן מראש לסדנאות. אבל, העניין הוא, שאם אני חוזר על חומר כלשהו, אני עושה זאת כבר בפעם העשירית אם לא בפעם המאה. אני קראתי אותו המון פעמים, לכן בשבילי אין כאן שום חידוש.

החידוש הוא בעבודה שלי עם הקהל שכל פעם משתנה ובהתאם לכך משתנה צורת הגשת החומר, ואת זה אני כבר לא יכול לתכנן מראש. לכן, אני יוצא לקהל ואני אומר להם שאין לי מושג איך ייצא השיעור, מפני שתוך כדי ההרצאה פתאום נשאלות שאלות שמתעוררות אצל האנשים בהשפעת התרגשויות כלשהן, חוויות, אירועים וכולי.

אבל את החומר אני מכיר היטב, וכאשר מציגים לי נושא כלשהו, אני מייד מתאר את כולו, כולל כל המקורות והספרות. זה חי בתוכי, כי בכל זאת אני נמצא בזה כבר כמעט ארבעים שנה.

מתוך התוכנית "מבעד הזמן", 18.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עד שלא תאכל המון מלח…
הכנת מומחים ברמה גבוהה
מדריך שמעורר השראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest