דף הבית / אהבה / זוגיות / חזרה ארוכה הביתה

חזרה ארוכה הביתה

Laitman_2011-08-23_7208_w.jpg

בימינו מתפתח כזה משבר אכזרי בתחום הכלכלה, שיעזור לנו לגלות שעל ידי ההשתוקקות הבלתי מרוסנת שלנו לעושר, לשליטה ולקדמה טכנולוגית, שאנחנו בעצמנו בלבלנו והכנסנו את עצמנו למלכודת. אנחנו מסתובבים כמו סנאי בתוך גלגל וחייבים כל הזמן לייצר יותר ויותר מוצרים שבהם, למעשה, אין שום צורך ממשי.

והטבע, בכך שלוחץ ודוחס אותנו לטבעת אחת, מראה לנו שצריך להתחיל לחיות כמשפחה אחת הרמונית, שזקוקה רק למה שנחוץ לה לחיים נורמליים, ולא בשום מותרות. כלומר, אנחנו נצטרך להגיע לרמת צריכה חכמה והגיונית. כמובן, האדם זקוק לביגוד, מזון, רפואה, ביטחון, עבודה כלשהי. אבל הוא לא חייב לרוץ אחרי פרסומת, שלמען רווח של מישהו, משכנעת אותו בנחיצות של אלפי מוצרים חסרי כל ערך, בכך שמציעה כל רגע משהו חדש ומציתה את התיאבון שלו.

מתי שהוא חייב לבוא סוף למרדף הזה, וכבר עכשיו מתחיל להיות מורגש איך הייצור בכל העולם מתחיל להצטמצם. כתוצאה מכך, אנשים רבים מאבדים את מקום עבודתם ונזרקים לרחוב. כמות המובטלים נעמדת במיליונים וכל הזמן הולכת וגדלה מיום ליום בכל רחבי העולם. והמגמה הזאת תימשך.

אני חושב שזה ישתקף במשבר במשפחה, בכך שתזמין תהליך הפוך. כי האישה הרי תתחיל לחזור בהדרגה הביתה. גם הגבר יעביר יותר זמן בבית. החיים שלהם יהפכו להיות יותר מדודים, ייפסק המרדף המטורף שבו אנחנו שואפים לבלוע את כל העולם.

ואז אנחנו נראה שהרצון שלנו לחיות במשפחה יחזור אלינו, אבל לא כמו שהיה קודם, אלא בצורה יותר שקולה ורגועה. האדם יתחיל לעסוק בהתפתחות הפנימית שלו! הוא יחיה באיזון עם הטבע.

קודם כל, אנחנו צריכים להשיג איזון בינינו, ביחסים שלנו, בכך שניצור קשרים טובים בכל החברה. אנחנו חייבים לעשות את זה, אחרת אנחנו פשוט לא נשרוד. אבל ההרמוניה החיצונית הזאת תשנה אותנו מבפנים, תקנה לנו יותר רוגע וסבלנות, ותלמד אותנו איך לבנות גם במשפחה שלנו כזה קשר, כדי ש"על כל פשעים תכסה אהבה".

אז אנחנו נוכל להיות יותר סובלניים זה כלפי זה ונלמד לחיות כך, שבמשפחה כל אחד יהיה חופשי, אבל בו זמנית מחובר פנימית עם בן הזוג. ובמשפחה כזאת אנחנו נרצה להוליד ילדים ונלמד איך להתייחס אליהם ולתת להם חינוך נכון ברוח של האנושות החדשה.

יכול להיות, שלא כולם הבינו את זה עדיין, אך העולם הישן כבר סיים את קיומו! ובעולם החדש אנחנו נקבל מילוי, לא מזה שמתרוצצים ממקום למקום ונמשכים אחרי כסף, אליטה ואופנה. אנחנו נרגיש איזו ריקנות מסתתרת מאחורי כל זה, ואילו המילוי נמצא בדרגה יותר גבוהה, שלמה ונעלה, שנותנת לנו הרגשה של הרמוניה עליונה.

אנחנו נתחיל להרגיש מציאות יותר פנימית, הרמוניה שקיימת בטבע, והכול הודות לכך, שנתחבר עם האחרים בדאגה ובערבות הדדיים.

אף אחד מאיתנו עדיין לא הרגיש אף פעם מילוי אמיתי! האם הצלחנו בשלב כלשהו למלא את עצמנו במרדף אחר עושר, כבוד, שליטה, ידע? האם היה פעם כזה רגע, שבו נעצרת ואמרת: "עכשיו אני מאושר ויותר איני צריך דבר!". אף פעם לא היה דבר כזה. אנחנו רק רצים ורצים ללא הפסקה, אך לא יכולים למלא את עצמנו.

ועכשיו אנחנו עתידים לעלות לדרגת הקיום הבאה ולברר: ממה אדם יכול ליהנות, במה הוא יכול להתמלא? אנחנו נתמלא מזה שהשגנו יחסים נכונים בינינו, כי בתוך היחסים הנכונים האלה והשילוב בינינו תתגלה לנו השלמות של הטבע.

זוהי הרגשה של אהבה, שעד עכשיו לא ידועה לאף אחד. אני איהנה מהיחס הטוב שלי לאחר, מהאהבה שלי אליו, מהרצון להשפיע לו. ואם כל אחד יתייחס כך לאחרים, אז כולם יתמלאו בהרגשה הזאת של האהבה.

בשביל זה נדרש ממש מעט – רק ללמוד איך לעשות את זה! יש לנו את כל הדרוש – שיטה ומערכת של החינוך האינטגרלי, שמסוגלת ללמד כל אחד. זוהי שיטה עתיקה שקיימת כבר אלפי שנים, אולם היא מתגלה רק בימינו, כי העולם הגיע לכזה מצב שזה נהיה לו חיוני לחיים.

מתוך שיחה מס' 19 על החיים החדשים, 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פתיתי השלג הראשונים של החורף הדמוגרפי
משפחה גדולה סביב שולחן עגול
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest