דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חותם של חוסר היגיון

חותם של חוסר היגיון

הודות לאנרגיה ולכושר ההמצאה שלו, העָם היהודי כל הזמן נמצא בשורות הראשונות של ההתפתחות החברתית והטכנולוגית, כאילו מראה לעולם לאיזה כיוון ללכת. אבל בינתיים, המשימה והשליחות של עָם ישראל היא אחרת לגמרי. ואם היינו יודעים מהי בדיוק, אז היינו משיגים שלווה ואושר לכולם, היינו מביאים את העולם למצב האופטימלי.

כך או אחרת, אנחנו עָם של רעיון (אידיאה), עָם שהוא מורה. הכול מסתובב סביב זה ולזה דוחף אותנו מהלך העניינים. בתורה נאמר, שאנחנו נהיה עָם של "כוהנים", במילים אחרות, נשמש כ"חוליית מעבר", כך שדרכנו הידע של המערכת הכללית של הבריאה יעבור לעולם.

עד היום אנחנו מרגישים את חוסר ההיגיון הנסתר הזה, שאין לאן לברוח ממנו. והבעיה טמונה בכך, שאנחנו לא מלמדים את האנושות לחיות בצורה נכונה. בטבע שלנו יש ניצנים של אותו המבנה הפנימי שנדרש כדי להפוך את האנושות לאחת, לעשות ממנה חברה הרמונית.

לאף אחד אחר אין את זה, רק ליהודים. כי הם הרי כבר עברו את זה פעם אחת ולכן יכולים לחזור על זה שוב. יתרה מזה, הם חייבים לחזור על זה כבר בפני האנושות כולה.

הניסיון הקודם הוטבע בהם לנצחיות, וכתוצאה מזה, כל האנושות מרגישה אותם כמו זרים, חייזרים: "יש בהם משהו שאין בנו וגם לא יכול להיות".

אפילו שיעברו עוד אלפיים שנה, הכול יהיה אותו דבר: יהודים בנפרד, כל השאר בנפרד. כמה שהם לא ישתדלו, הם לא יתערבבו עם אחרים. זה כזה "תרחיף" (תמיסה שיש בה חומרים שאינם מתערבבים זה עם זה), כזה מצב, שאינו ניתן לערבוב. אתה יכול למוסס אותם, לפזר אותם, לנער אותם, לעשות כל מה שתרצה, אבל התכונה העיקרית הזאת אינה מתערבבת. דרך דורות הם בכל זאת יצמחו במצבם הראשוני שבו נבראו.

כי מה שטמון בהם אינו שייך לגורמים ארציים. תשלב אותם עם מי שתרצה בדרגה הגשמית, תחתן את כולם עם אחרים, הנקודה הזאת שוב תצוץ בהם. היא חסרת היגיון. היא אינה שייכת לטבע של העולם שלנו, לגופים הפיזיים, ולכן בכל מקרה היא תצמח בצאצאים שלהם, באותה הצורה כמו היום. הכול ייצא החוצה, כאילו ששום דבר לא קרה.

באו נעשה חישוב גס, אך ורק לצורך המחשה כללית. לפני 700-800 שנה לפני הספירה, עם חורבן בית המקדש הראשון, העָם היהודי איבד עשרה שבטים, פי חמישה יותר מאשר שני השבטים שנשארו. במשך כל הזמן שעבר מאז ועד היום, שני השבטים האלה גדלו, נניח, עד ל – 15 מיליון בני אדם.

בהתחשב בהשמדה ההמונית של היהודים במהלך ההיסטוריה, נביא תיאורטית את המספר הזה עד 20 מיליון. מכאן יוצא, שהצאצאים של שאר השבטים, שהם פי חמישה יותר, היו צריכים להסתכם ב– 100 מיליון. זה כבר סכום די מכובד, נכון?

ובכן, במשך זמן מסוים אנחנו נראה, ש"מאה המיליון" האלה פתאום מתגלים כאילו משום מקום. יתגלה שהם יהודים – בעמים שונים, במנהגים שונים לחלוטין, בדמויות שונות, לא משנה, מה ואיפה. פתאום יתגלה שהם נמצאים גם פה, וגם שם, בכל מקום.

מה גם, שהם מתגלים עם קווי אופי יהודיים שלהם, ובהם יתגלה אותו חוסר ההיגיון. ושוב תחזור התמונה המוכרת: גויים מסתכלים על היהודי ורואים שיש בו משהו, אבל מה? – זה לא מובן. אפילו שיש לו צורה ודמות של תושב מקומי, אבל אין לזה שום חשיבות.

הוא יכול להיות אמריקאי, אוסטרלי, אירופאי, אבל אתה רואה שזה יהודי. כאילו שהוא הגיע מהחלל החיצון, התיישב כאן בין תושבי כדור הארץ וחי בתוך הלבוש שלהם, ואילו ה"פנימיות" שלו אחרת. חי בו ניצוץ שקושר אותו עם העולם העליון. והניצוץ הזה נשאר, אי אפשר להיפטר ממנו.

היטלר ניסה להשמיד את כל היהודים, אבל אי אפשר להשמיד את הנקודה הרוחנית הזאת על ידי השמדה פיזית. היא בכל מקרה צומחת באנשים אחרים, ללא שום קשר לגנטיקה או לדורות שהושמדו.

אני חוזר: היסוד חסר ההיגיון שקיים בעָם הזה, אינו ניתן להשמדה. ההיסטוריה עצמה מעידה על כך.

ולכן, גם ה"מלאי" שמורכב מעשרת השבטים שקיימים אי שם בעמים אחרים, עוד יתגלה.

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 8, 24.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מי אנחנו באמת?
אות קלון רוחני שלא ניתן למחוק או להסתיר
עָם של מבחנה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest