דף הבית / אהבה / חוק נגד שנאה

חוק נגד שנאה

שאלה: האסֵפה המכוננת הלאומית של ונצואלה אישרה פה אחד את "החוק נגד השנאה, ובעד קיום בשלום, שלווה וסובלנות", שגורר אחריו 20 שנות מאסר אם יופר. מדובר על עונש בגין קידום רעיונות פשיסטיים, חוסר סובלנות גזעית, לאומית, פוליטית, אתנית, דתית ואחרים, וכמו כן סוגים אחרים של שנאה, כולל זו שמבוססת על נטייה מינית. האם לדעתך החוקים האלה עוצרים ומרסנים את בני האדם?

תשובתי: חלקית, כן. האדם בכל זאת מפחד מעונש. אנחנו רואים כיצד בני אדם מנסים לעקוף אותם, מנסים ליצור "אזורים" שחופשיים מעונשים אלה, היכן שאפשר לקדם את הרעיונות שלהם.

זה בכל זאת עובד איך שהוא, אבל עד גבול מסוים. מפני שאי אפשר לרסן אדם רק על ידי פחד. אנחנו כבר מזמן יודעים זאת. ההתפתחות שלנו במשך אלפי שנים נותנת לנו תוצאה מדויקת מאוד. לכן, אני לא חושב שזה יעזור מאוד. בסופו של דבר, בעוד כמה שנים נגלה את אותה ונצואלה עם תחלואים ועיוותים אחרים, שמתלבשים על העבר יחד עם האיסורים והעונשים האלה. אין בכך שום דבר טוב.

שאלה: האם לדעתך האנושות בכל זאת תבין מה היסוד לשנאה ותתחיל לטפל ביסוד?

תשובתי: בלתי אפשרי לעשות זאת, מפני שביסודו של הטבע שלנו נמצא האגו. רק אם נתחיל לתקן אותו, אבל האנושות לא יודעת איך לתקן את האגו. את זה יודעים רק מקובלים.

לכן למקובלים לא נותר מה לעשות עוד, מלבד לקרוא לאנושות לתקן את האגו לפי השיטה שהיא מציעה ואילו האנושות לא רוצה לשמוע. ואפילו לא רק האנושות?! העם היהודי עצמו אינו רוצה לשמוע, מה עוד, שבראש ובראשונה עליו חלה החובה להיתקן ואז לתת דוגמה לכל העולם.

שאלה: אז ונצואלה תראה זאת?

תשובתי: אז כולם יראו. אבל רק אם היהודים היו רוצים להיתקן, אם היו יכולים לשמוע ולדעת על כך…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest