דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוק השאיפה לאיזון

חוק השאיפה לאיזון

מתוך הכנס בנובוסיבירסק. שיעור מס' 1

שאלה: מה הכוונה שאיפה לאיזון בדרגת ה"אדם"? איך אפשר לבנות בית מקדש, שאליו אפשר יהיה תמיד לחזור? מה מסמל המושג "בית מקדש" בקבלה?

תשובתי: החתירה לאיזון, זה החוק העיקרי ביותר של הטבע. בדרגות הדומם, הצומח והחי הטבע מבצע אותו באופן אוטומטי, אינסטינקטיבי, על ידי הכוחות שלו. מכל המחקרים שלנו: של החלל, התפקוד של האורגניזמים חיים, של כל הטבע, האקו-ספירה של כדור הארץ, אנחנו רואים איך הטבע בעצמו שואף לאיזון. כאן חם, שם קר, כאן יש לחץ, שם דילול וכולי, מתרחש שילוב הדדי של פרמטרים, כלומר הטבע תמיד חותר לממוצע.

כל הכוחות חותרים לאיזון. כך גם אנחנו. מה הכוונה חוק השתוות הצורה? זה אומר, שאם אני שווה אליך במשהו, אז אנחנו מבינים זה את זה במסגרות של ההשתוות בינינו. אם החוש שלי (למשל הראייה או השמיעה) באיזה תדר מסוים שווה לֵמה שמתרחש, אז אני מרגיש את המתרחש. כלומר חוק השתוות הצורה מצידנו מהווה את התקשורת העיקרית בעולם הזה. ומצד הטבע, זה פשוט החוק העיקרי שאליו הוא שואף, חוק ההידמות, השילוב, הממוצע.

החוק הזה פועל בכל הדרגות, חוץ מדרגת ה"אדם". בדרגה הזאת, הטבע להיפך, משאיר את האפשרות הזאת לנו. הוא כאילו אומר, האדם צריך לעסוק בעצמו בהשתוות ובהידמות שלו לטבע, לעסוק באיזון שלו, בלהגיע לממוצע בדרגה החברתית ובדרגות אחרות. מדוע? מפני שאז הוא גדל עד דרגת "אדם" ולא נשאר בהמה. ולכן, אנחנו בעולם הזה כל הזמן סובלים, אף על פי שאנחנו הכי חכמים, הכי חזקים, והכי הכי.

אבל, מתוך מה שאנחנו עושים עם עצמנו ועם העולם, אנחנו הכי אפסיים. מתוך מה שאנחנו עושים עם האדמה שעליה חיים, איך אנחנו מציקים לכולם וזה לזה, אנחנו לגמרי לא חכמים. כלומר כאן הטבע משאיר לנו בחירה חופשית, רק לבני האדם! ולכן אנחנו צריכים ללמוד את החוק הזה.

לכן, חכמת הקבלה מלמדת אותנו באיזה אופן לממש באדם ובחברה האנושית את חוק השתוות הצורה. אם אנחנו נממש אותו בצורה הנכונה, אז הוא יעלה ויוציא אותנו לדרגת השתוות הצורה עם הכוח העליון. לשם כך, אנחנו, כל שבעה מיליארד תושבי כדור הארץ, צריכים להתחבר יחד, להתחבר בכזאת צורה כדי ליצור רצון אחד ויחיד.

כי זה הרי נמצא בתוכנית של הטבע, בכל מקרה אנחנו נגיע לזה, או בדרך של ייסורים או בדרך הכרתית. לכן, כדי להגיע לזה בדרך הכרתית, ולא סתם על ידי ייסורים (כי אלה בעיות נוראיות למשך דורות רבים), מתגלה חכמת הקבלה. אבל צריך כל הזמן לממש אותה בכך, כדי לצאת מתוך עצמנו, להתחבר עם האחרים הדומים לנו, שגם כן מעוניינים בשיטה הזאת לגילוי הכוח העליון.

לכן חוק השתוות הצורה, זה החוק העיקרי של הקיום.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בנובוסיבירסק, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד לחיות באיזון עם הטבע
האיזון שמוביל להתפתחות
כדי לא להיענש על ידי הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest