דף הבית / אקטואליה / חוק המבטא את אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית

חוק המבטא את אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית

הערה: התקבל חוק על אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית לפיו מדינת ישראל זו מדינה של העם היהודי, שבה הוא מממש את הזכות הטבעית, הדתית, התרבותית וההיסטורית שלו להגדרה עצמית. התקבלו הסמלים של המדינה: שם, דגל, סמל המדינה. בירתה היחידה והבלתי ניתנת לחלוקה של המדינה, היא ירושלים. לשפה הערבית יש סטאטוס מיוחד אבל לא מדיני וכולי. יש סעיף נוסף שלפיו המדינה מחשיבה כערך לאומי את ההתיישבות. החוק הזה עורר מיד המון דעות, פרשנויות והתנגשויות פוליטיות שונות.

תגובתי: אני סבור, שהחוק הכרחי. העולם חייב להבין עם מה יש לו עסק. ובין אם הוא מסכים ובין אם לאו, החוק יעמיד אותו במצב  שבו הוא יברר מה מתרחש בישראל. בהתאם לזה, כל היהודים יצטרכו להגדיר את עצמם, אבל זה לא יצליח בבת אחת. תוך כדי תהליך חייהם, וקיומם בישראל ובחו"ל עליהם להגדיר את עצמם, מי הם, בשביל מה ולמען מה הם קיימים, מתפתחים, לְמה הם נמשכים, למה הם דוחים את היהדות, למה הם בכל זאת לא יכולים להתנתק ממנה. זה יעזור לנו לברר את המשמעות של העם, הגורל המיוחד שלו בהשוואה לעמים אחרים, מדוע הוא ניצב במרכז כל העמים כבריאה מיוחדת.

מקובלים סבורים, שדווקא את המשמעות הזו על האדם לברר כל יום במשך כל חייו. והעובדה שהיום הנושא עולה בכזה קנה מידה והעם מברר אותו, זהו סימן טוב מאוד עבורנו, שמאורגן מלמעלה על ידי הבורא, כדי שבני האדם שנקראים יהודים, בכל זאת יקבלו הגדרה.

שאלה: בעבר דיברו על ישראל, כעל המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון…

תגובתי: ועכשיו אנחנו כמו כל השאר!

שאלה: כיצד אתה מתייחס לזה?

תשובתי: אני מתייחס לזה בצורה חיובית. מפני שישנן 22 מדינות ערביות ויש מדינה יהודית אחת.

שאלה: כמקובל מה מסמל עבורך האופי היהודי של המדינה?

תשובתי: כמקובל, האופי היהודי של המדינה, מסמל עבורי לגמרי לא את מה שמדובר עליו בהצהרות. כל זה לא יהודי, לא קבלי, וכל זה אינו אמת.

האופי היהודי של המדינה, זו מדינה שקיימת לפי החוק היהודי. והחוק היהודי הוא מאוד פשוט, הוא כתוב בתורה במשפט אחד, "ואהבת לרעך כמוך".

שאלה: מה זאת "אהבת הזולת" עבור העם היהודי?

תשובתי: אהבת הזולת, זה קיום יחסים של דאגה לזולת באופן מלא, כמו אמא ביחס לתינוק שלה. ולעצמנו משאירים רק מה שהכרחי לקיום, כדי לדאוג לאחרים.

שאלה: אתה סבור שזה הקוד של העם?

תשובתי: זהו הקוד של העם, הקוד של העולם, קוד גלובלי ואינטגרלי של התפתחות האנושות, שאליה אנחנו נכנסים עכשיו. אם נלמד ונסגל אותו, אז לפנינו תהיה נצחיות, ואם לא, אז לפני כן, יהיו ייסורים עצומים, שבכל זאת יאלצו אותנו להגיע לאותה נצחיות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.7.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest