דף הבית / חינוך, ילדים / חוק ההשכלה הכללית האינטגרלית

חוק ההשכלה הכללית האינטגרלית

שאלה: ממה יתפרנס האדם שיגיע לקורס "החינוך האינטגרלי"? הרי הוא יעבוד רק 3 שעות ביום, אז כיצד הוא יוכל לפרנס את משפחתו? ואיך בכלל אפשר לשכנע אדם מבוגר שהוא צריך שוב לשבת וללמוד?

תשובתי: צריך להיות חוק שמחייב לעבוד ולעבור את החינוך האינטגרלי. הרי מהר מאוד נגלה ש-80% מהאנושות הם חסרי עבודה, ונצטרך לספק להם אוכל בצורה כלשהי. אחרת הם "יאכלו" את ה-20% הנותרים.

ולכן צריכים לארגן את החיים בצורה שלכל אחד תהיה אפשרות להתפרנס. צריך לספק לכולם את הנחוץ להם. אין לנו ברירה, אחרת האנשים יבלעו זה את זה. אבל אנחנו נספק לכל אחד את ההכרחיות בתנאי שהאדם ייכנס למסגרת שבה הוא יעבוד בהתאם לצורך, ויקבל את אותו "חינוך חובה".

יכול להיות שהלימוד יהיה חובה על פי החלטת הממשלה, או שאפשר לתת מלגות ללומדים ובצורה כזאת "לחייב" אותם. מעכשיו, את כל הזמן שהתפנה, האדם יצטרך למלא בלימוד.

אפשר לקחת קטעים ממאמריו של בעל הסולם שמדברים על ההיסטוריה, על התפתחות האדם והחברה, על הבחירה החופשית, ולעשות מהם קורס נפרד שיהיה כחלק מקורס החינוך האינטגרלי, ולחזק את המידע הזה באמצעות מאמרים של מומחים במקצועות השונים.

הספר הראשון יכול לשמש כהקדמה לכל הקורס הכללי, כדי לתת עליו ראייה כוללת. אנחנו כביכול פונים לאדם הראשון שנקרה בדרכנו ברחוב ונותנים לו מבט חדש על העולם. צריך להתייחס לספר הזה כמו לספר הראשון שהוא קורא בחיים שלו, ולכן הוא צריך להיות מובן, מפורט, עם חזרות רבות.

והספר הבא יהיה ספר לימוד שיהיה מחולק למקצועות השונים, ויכלול בתוכו שיעורים למימוש מעשי.

מתוך שיחה בנושא "לימודי העולם החדש", 01.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות בצעדים קטנים
לחבר יחד את כל הידע
להוציא את האוויר מהבלון, ולא את השדים מהבקבוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest