דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חופש מתהפוכות הגורל

חופש מתהפוכות הגורל

שאלה: האם קיים קשר בין בחירה חופשית ומזל?

תשובתי: מצד אחד, המזל כביכול נקבע כבר מרגע שהאדם נולד. כל אחד נולד בתנאים שונים ועם תכונות אחרות, כלומר עם גורל משלו. כי אם אני נולדתי עם תכונות מסוימות, אז בזה כבר נקבעו הכיוון והדרך שלי לגמר התיקון. זה תלוי במקום הלידה שלי ובעוד הרבה גורמים שונים שאינם תלויים בי.

אבל נשתדל לשים בצד את כל התנאים שאינם תלויים בנו ונבדלים זה מזה, כמו התאים בגוף, שלכל אחד מהם יש ייעוד וגורל משלו. אם נסתכל על מה שנשאר, אז נשאלת השאלה: האם אנחנו יכולים איך שהוא להשפיע על זה? האם אני יכול על ידי הבחירה החופשית שנותנים לי, כלומר האפשרות לתקן את עצמי, להשתוות לגמרי עם כולם?

אחד נולד חכם והאחר טיפש, אחד נולד במשפחה עשירה והאחר במשפחה מלומדת, ההוא בן של סנדלר, שחייב להמשיך את העסק של אביו, וכולי. כולם לגמרי שונים. אבל אם האדם מקבל התעוררות מלמעלה, כלומר את ה"נקודה שבלב", אז בזה הוא משווה את עצמו עם האחרים.

אלה שלא קיבלו את ה"נקודה שבלב", אז הם כולם שונים: כמו חתול ואריה, כמו עכבר וחתול. בדרגות דומם, צומח וחי כולם שונים. אבל דרגת המדבר עושה שוויון בין כל בני האדם, וגם הדומם, הצומח והחי שנכללים בתוך האדם, באופן כזה, גם כן מגיעים לשוויון.

וזה הכול על ידי הבחירה החופשית שניתנת לאדם, ובזה הוא מנטרל את הגורל שהוכן לו מהטבע. מנקודת מבטה של הבחירה החופשית הזאת, לכל אחד יש את אותה העבודה ה"סגולית", שהיא יחסית שווה. בזה אין לאף אחד יתרון על האחר.

נראה שלאדם מסוים נדרש להשקיע מעט מאמץ כדי לצאת לעולם הרוחני, ויש כאלה, שבשבילם זה לא מספיק. אבל כל זה תלוי בתנאים שאינם ידועים לנו. אנחנו לא יכולים לקחת בחשבון את הגלגולים הקודמים, את כל ההיסטוריה של האדם, מה שהיה איתו ומה שיהיה. אבל כל זה כבר נמצא במצב המתוקן בעולם אין סוף, רק שזה לא ידוע לנו. לכן קשה לנו למדוד את עבודתו של כל אחד.

לכן כתוב: "כל מה שבכוחך וביכולתך לעשות, עשה!".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 13.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האור מביא מזל
כיצד לנהל את הגורל
העליה במדרגות העולמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest