דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / חופש מדומה ואמיתי, חלק ג' – חופש מוחלט

חופש מדומה ואמיתי, חלק ג' – חופש מוחלט

שאלה: לאן מובילה אותנו ההתפתחות? תשובתי: ההתפתחות מובילה אותנו להכרה, שאנחנו לגמרי לא חופשיים.

אם לא הייתה לנו תחושה מדומה של חופש, לא היינו יכולים להתפתח ולא היינו רוצים לחיות. ואילו האשליה הזאת תמיד מעוררת התרגשות ומעניקה לנו איזושהי תקווה לעתיד.

קיים בנו הצורך להיות חופשיים, אבל זהו צורך אגואיסטי וחופש אגואיסטי. באותה המידה שבה מתפתח האגו, האדם תמיד מרגיש את עצמו בחוסר, פגום, לא חופשי. זוהי הדינאמיקה של התפתחות האגו שלנו, שקובע לעצמו מסגרות יותר ויותר רחבות. מצד שני, אנחנו בכוונה מכניסים את עצמנו למסגרות חדשות, מפני שאיננו מרגישים את עצמנו בנוח בלעדיהן. כל אדם רוצה שיהיו לו קשרים מסוימים עם הסביבה שמסביבו, עם החברה, וזה כבר מסמל לא להיות חופשי. ואין כאן מה לעשות, אנחנו כל הזמן משחקים בכאלה דברים.

חופש מוחלט מסתכם בעלייה מעל הטבע הנוכחי שלנו. אם אנחנו עולים מעל לאגו, אז הוא כבר לא יוכל לדרוש מאיתנו להציב את עצמנו במסגרות של המילוי שלו. בהתעלותנו מעל לאגו, אנחנו יוצאים למרחב אחר, איפה שלא נמצאים תחת שליטת הטבע שלנו, אלא נכללים בטבע אחר, עליון. והמצב הזה נקבע על ידינו כחופש מלא.

אנחנו מרגישים אותו כשאנחנו רוכשים את תכונת ההשפעה והאהבה כלפי אחרים, ולא כלפי עצמנו, אנחנו מתחילים לממש את התכונה הזאת ואז מרגישים את עצמנו חופשיים מהאגו העצמי שלנו, מדרישות והגבלות עצמיות. כשאנחנו יוצאים לדרגה הזאת ועושים הכול בכוונה על מנת להשפיע, אנחנו הופכים להיות באמת חופשיים.

ודאי, אפשר להטיל ספק: "איזה חופש זה, אם האהבה כלפי אחרים משעבדת אותנו, כמו אימא שכל הזמן מסתובבת סביב התינוק?". מצד אחד, זה נכון. אבל מצד שני, מהיחס הזה כלפי האחרים אנחנו מקבלים כמות בלתי מוגבלת של אנרגיה, של תחושות חיוביות, גילוי של מרחבים ועולמות חדשים לגמרי. וזהו החופש שקשור לאהבה, בהשתתפות ויציאה מעצמי, כשאני יוצא מהעולם האגואיסטי הקטן והסגור שלי ונכלל בעולם כללי, נצחי ובלתי מוגבל, מפני שכל הרגשות והמחשבות שלי יוצאות עכשיו מתוכי החוצה. במקום לספוג הכול לתוכי "פנימה", אני עובד בכיוון "החוצה" ומרגיש את עצמי באמת חופשי לחלוטין.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 8, 11.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest