דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / חוויה ושמה קבלה – הרצאה במודיעין, 05.06.12

חוויה ושמה קבלה – הרצאה במודיעין, 05.06.12

הרצאה פומבית לקהל הרחב נערכה במודיעין. נושא ההרצאה "השפעת המדיה על חיינו".

ההרצאה נערכת מדי יום שלישי בשעה 19:00 ומשודרת בשידור ישיר בערוץ הטלוויזיה שלנו, ערוץ "קבלה לעם", ערוץ 66 ב-HOT וב-YES, וכמו כן באתר האינטרנט שלנו "קבלה לעם" ומתורגמת סימולטאנית לשפות אנגלית, רוסית, ספרדית, איטלקית, צרפתית, גרמנית וטורקית.

[nggallery id=100]

צפה/האזן להרצאה:

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

חוויה ושמה קבלה – השפעת המדיה על חיינו

השפעת הסביבה על האדם

1. "הגם שיש לכל אחד בחינת "מצע" [מהות ראשונית] משלו, מכל מקום, אין הכוחות מתגלים בפועל, זולת על ידי הסביבה שהוא נמצא בה. בדומה לחיטה הנזרעת באדמה, שאין כוחות החיטה מתגלים בפועל, זולת על ידי הסביבה שלה, שהיא האדמה, הגשם, ואור השמש".

בעל הסולם, מאמר "החרות"

2. "יש להאדם תכונות, מה שההורים מורישים להילדים, ויש לו תכונות, מה שהוא רכש מהחברה. שזה הוא קניין חדש. וזה בא לו רק מכוח חיבור עם החברה, וע"י הקנאה שיש בו על החברים, בזמן שהוא רואה שיש להם תכונות יותר יפות, ממה שיש לו, זה נותן לו תנופה, שירכוש מהם את מידותיהם הטובות, שיש להם, ולו אין, והוא מקנא בהם".

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "עניין למעלה מהדעת"

התפתחות המדיה

3. "אולם מעת שמלאכת הדפוס נתפשט בעולם, ואין המחברים צריכים יותר למעתיקים דבריהם, ונתבטלה מחיר הגבוה של הספר, הנה עם זה הוכן הדרך גם למחברים בלתי אחראים למעשיהם, לעשות ספרים לכל אות נפשם, לפרנסה ולכבוד, וכדומה. ואת עצם מעשה ידיהם אינם מביאים בחשבון כלל, ולפועל ידיהם לא יביטו כלל".

בעל הסולם, מאמר "עת לעשות"

הפתרון, הפצת הערבות

4. " וטל על האומה הישראלית, [ע"י העסק בתורה ובמצוות לשמה], להכשיר את עצמם ואת בני העולם כולו, עד שיתפתחו לקבל עליהם את העבודה הגבוהה הזו של אהבת הזולת, [שהוא הסולם לתכלית הבריאה, שהיא דבקותו ית']".

בעל הסולם, מאמר "הערבות", אות כ'

5. "רק בדבר הזה יש להועיל לאדם או לגנותו, דהיינו, בבחירת הסביבה, אולם לאחר שבחר את הסביבה, הוא מוטל בידיהם כחומר ביד היוצר".

בעל הסולם, מאמר "החרות"

הרצאות קודמות:
חוויה ושמה קבלה – הרצאה באשדוד, 29.05.12
חוויה ושמה קבלה – הרצאה בקיבוץ משמר השרון, 22.05.12
חוויה ושמה קבלה – הרצאה ברעננה, 17.04.12

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest