דף הבית / אהבה / חוויה ושמה קבלה – הרצאה בחולון, 13.11.12

חוויה ושמה קבלה – הרצאה בחולון, 13.11.12

Laitman_2011-03-22_1875.jpg

הרצאה פומבית לקהל הרחב נערכה בחולון. נושא ההרצאה "משנאת חינם לאהבת אחים".

ההרצאה נערכת מדי יום שלישי בשעה 19:00 ומשודרת בשידור ישיר בערוץ הטלוויזיה שלנו, ערוץ "קבלה לעם", ערוץ 66 ב-HOT וב-YES, וכמו כן באתר האינטרנט שלנו "קבלה לעם" ומתורגמת סימולטאנית לשפות אנגלית, רוסית, ספרדית, איטלקית, צרפתית, גרמנית וטורקית.

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

חוויה ושמה קבלה – משנאת חינם לאהבת אחים

תחילת החורבן

1. האנוכיות שהביאה לפירוד – בית ראשון
"וכיון שחברי האומה … רצו לערב … האנכיות הצר, מכאן התפתח חורבן בית ראשון, שרצו לעשות הסגולות, של עשירות והרמת הכח – על הצדק, כשאר הגוים . ו … הכחישו את התורה והנבואה וקבלו נימוסי השכנים, כדי שיוכלו להנות מהחיים, ככל שדרש מהם האנכיות. וכיון שעשו כך, התפוררו כוחות האומה: מקצתם הלכו אחרי המלכים והקצינים, ומקצתם הלכו אחרי הנביאים. והפירוד הזה נמשך עד החורבן".

בעל הסולם, מאמר "גלות והגאולה"

2. האנוכיות שהביאה לפירוד – בית שני
"ובבית שני הובלט הדבר ביותר, כי תחילת הפירוד הודגש שם בפרהסיא, על ידי תלמידים דלא מעלי … כי לא רצו לפרוש מהאנכיות. ועל כן הקהילו קהילות מסוג הגרוע הזה, ונעשו כת גדולה … אשר הם היו העשירים והקצינים, רודפי תאוות אנכיות, והם לחמו עם הפרושים, והם שהביאו את מלכות רומא והשליטות על ישראל, עד שנחרב הבית ונגלה הדר ישראל".

בעל הסולם, מאמר "גלות והגאולה"

3. שנאת חינם
"אם יש שם שנאת חינם, כבר אין מקום שהמקדש ישאר על קיומו, אלא שהוא מוכרח להיחרב".

כתבי רב"ש, כרך א', מאמר "שנאת חינם בעבודה מהו"

חורבן וגלות – מאז ועד ימינו

4. ד' גלויות
"וזהו גם כן ענין ד' גלויות שלנו, … המוקדמים לד' הגאולות, … עד הגאולה הרביעית, שהיא השלימות הגמורה, המקווה לנו במהרה בימינו. שהגולה היא ענין ההעדר, הקודם להויה, …. לפיכך כל האותיות של גאולה אנו מוצאים בגולה, חוץ מאות אל"ף, אשר אות זו מורה על אלופו של עולם. ואם כן, יהיה צורתו של הגולה, רק בבחינת השלילה של דעת ה', שזהו חסרון באל"ף, שחסר לנו בגולה, והמקווה לנו בגאולה, שהיא הדביקות באלופו של עולם … שזהו כל פדות נפשינו בדיוק".

כתבי בעל הסולם, מאמר "וזאת ליהודה"

שיטת התיקון והגאולה

5. לפוצץ מחיצת ברזל
"בריש מלים, מצאתי לי צורך גדול, לפוצץ מחיצת ברזל, המצויה ומפסקת, בינינו לבין חכמת הקבלה, מעת חורבן הבית ואילך, עד דורנו זה, שהכבידה עלינו במדה חמורה מאד, ומעוררת פחד, שלא תשתכח ח"ו מישראל".

כתבי בעל הסולם, הקדמה לתלמוד עשר הספירות, אות א'

6. תנאי הערבות
"שהאדם יכול לתת יגיעה רק במקום שמרגיש תענוג, וכיון שמתחיל להרגיש תענוג בזה שדואג עבור חברו, ממילא אין לו מקום לחשוב עבור פרטיות".

כתבי רב"ש,כרך ב' , אגרת מ'

7. צריכים לפעול מתוך הרמוניה מלאה
"כמו שגוף כל אדם יחיד, מחויב שימצא בתוכו הרמוניא מליאה בין אבריו: … כן האברים המהוים את גוף האומה: היועצים, המעבידים, העובדים, המובילים וכדומה, צריכים לפעול ביניהם מתוך הרמוניא מליאה. וזה הכרחי לחיים הנורמליים של האומה ולקיום בטוח. לכן, תנאי מחויב לכל אומה, שתהיה מלוכדת יפה מפנימיותה, שכל היחידים שבה יהיו מהודקים זה בזה מתוך אהבה אינסטינקטיבית".

כתבי בעל הסולם, עיתון "האומה"

8. טובתו של כל יחיד, תלוי בטובת העולם כולו
"בתקופתנו אנו, כבר מקושרות המדינות בהספקת משאלות החיים, כמו היחידים במשפחתם בתקופות הקדמוניות, ולפיכך אין לדבר ולעסוק עוד, מסדרים צודקים המבטיחים שלום מדינה או אומה אחת. אלא רק משלום העולם כולו. כי טובתו ורעתו של כל יחיד ויחיד בעולם תלוי ומדוד במדת טובת היחידים שבכל העולם כולו".

כתבי בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

אהבת אחים

9. לב אחד, איש אחד
"כל יחיד ויחיד מהאומה, הסתלק את עצמו לגמרי מאהבה עצמית, וכל מגמתו היה רק להועיל לחבירו, במשמעות המצוה של "ואהבת לרעך כמוך". ונמצא, שנתלכדו יחד כל היחידים שבאומה, ונעשו ללב אחד ולאיש אחד".

כתבי בעל הסולם, מאמר "הערבות", אות כ"ג

10. התקדמות בסולם של אהבת הזולת
"… הרגש התפעלות, המגיע לאדם בעסק המצות בין אדם למקום, הוא שוה לגמרי עם הרגש ההתפעלות, המגיע לו בעת עסק המצות שבין אדם לחבירו.כי… מחויב לעשותם לשמה, בלי שום תקוה של אהבה עצמיית … שאין שום הארה ותקוה חוזרת אליו, … מתשלום גמול או כבוד וכדומה. אשר כאן, בנקודה הגבוה הזאת, מתחברים אהבת ה' ואהבת חבירו לאחת ממש … נמצא, שהוא פועל בזה שיעור מסויים של התקדמות, בהסולם של אהבת זולתו, בכל בני העולם בכללם".

כתבי בעל הסולם, מאמר "הערבות", אות כ"ב

הרצאות קודמות:
חוויה ושמה קבלה – הרצאה בנתניה, 30.10.12
חוויה ושמה קבלה – הרצאה במודיעין, 23.10.12
חוויה ושמה קבלה – הרצאה בתל אביב, 16.10.12

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest