דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חודש אלול, הזדמנות לעלייה רוחנית

חודש אלול, הזדמנות לעלייה רוחנית

שאלה: אם מלכתחילה נבראנו כאגואיסטים, אז למה אנחנו צריכים להביע חרטה ולעשות תשובה על החטאים שלנו ולבקש סליחה?

תשובתי: תפילה היא עשיית דין על התכונות הפנימיות שלנו, שקיבלנו מבחוץ. הכוח העליון של הטבע ברא את היצר האגואיסטי שלנו, ואילו מאיתנו נדרש רק לגלות אותו ולהכיר ברע שלו. והוא רע מפני שאינו נותן לנו להתחבר עם אחרים וליצור מחדש את הכלי של הנשמה הכללית שלנו, בה נרגיש את העולם העליון.

האדם לגמרי נקבע ומוגדר עם אילו תכונות הוא נולד, היכן גדל, איזה חינוך קיבל, לכן אנחנו בעצמנו לא חטאנו בשום חטא עד כה. ולמרות שאולי נדמה לנו, שהיו לנו איזה שהם חטאים בעבר, אבל לא עשינו שום דבר רע. כי בנו לא היה תלוי שום דבר! אבל אם אנחנו מבררים שהסיבה לכל הרע זה הטבע האגואיסטי שלנו, ואנחנו רוצים לתקנו, אז יש לנו אפשרות לעשות זאת. בואו נתחבר לשם כך, כי אי אפשר לתקן את עצמך בעצמך. לכן אני פונה לכולם: בואו נתקן את עצמנו ונרגיש את עצמנו בעולם אחר לגמרי!

כל החרטה והתשובה שלנו היא בהכרה בזה, עד כמה אנחנו לא רוצים להתחבר עם אחרים. אנחנו מתחילים להבין שאפשר לחיות טוב רק בתנאי של חיבור ואיחוד, אבל היצר הרע שלנו מפריע לנו להשיג זאת. לכן אנחנו מבקשים מהכוח העליון של הטבע לחבר ולאחד אותנו, כמו שנאמר: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו".

שאלה: אבל אם אני לא רוצה להתייחס טוב לאחרים, ואני מפחד שיתחילו לנצל אותי?

תשובתי: אנחנו פשוט לא מבינים איך אנחנו מרוויחים מהחיבור והאיחוד, כאילו מקבלים במתנה שק עם מיליון דולר. אם השכר היה מתגלה לנו, אז כולם היו רוצים להתחבר. הכול תלוי רק ביחס בין ההוצאות והשכר, וחכמת הקבלה מספרת לנו עד כמה גדול השכר. 

הערה: אני מכיר הרבה אנשים טובים מאוד, שמשתדלים להתייחס טוב כלפי כולם, אבל הם לא מקבלים פרס של מיליון דולר.

תשובתי: העניין הוא שאיננו יודעים מה זה חיבור טוב. לכן חכמת הקבלה נקראת חכמה ודורשת לימוד ומחקר. כי יכול להיות שהאדם משקיע המון מאמצים לגמרי לשווא. בעולם שלנו הרבה בני אדם משתדלים לעשות טוב, אבל לא יוצא שום דבר, הם פשוט לא מכירים את חוקי הטבע ולכן טועים. ידוע, שללא ידיעת החוקים הפיזיים של הטבע, אי אפשר לעשות שום דבר טוב, אלא להיפך, אתה רק תזיק. אם אני לא מכיר את חוקי המשיכה, אז אני עלול ליפול מהגג.

אותו הדבר קורה גם עם הנשמה. אנחנו חייבים לדעת את החוקים של הטבע הפנימי שלנו או של הנשמה. ואז נשתמש בהם בצורה נכונה, ובקלות נגיע לחיים שלווים, הרמוניים נפלאים ונרוויח הרבה יותר מאשר מיליון דולר. בחודש אלול אנחנו נכנסים לתקופה מיוחדת, יש לנו הזדמנות להרוויח בגדול, אם רק נבין שהמטרה היא להתחבר ולהתאחד בינינו. והדבר היחיד שמפריע לנו זה האגו שלנו, היצר הרע. אם נשתדל להשתחרר ממנו בעזרת חכמת הקבלה, אז היא תספק לנו את כל האמצעים הדרושים וההכרחיים לתיקון. ואז נשיג שפע ושגשוג מלאים, נגלה בינינו את העולם העליון ונתחיל לחיות חיי אגדה, כמו על ענן.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 30.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest