דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 560 – חג מתן תורה

חיים חדשים 560 – חג מתן תורה

מה ההבדל בין מתן תורה וקבלת התורה, כיצד ניתן לגלות את הכוח הטוב הטמון בתורה ומדוע הכלל של "ואהבת לרעך כמוך" הוא למעשה התורה כולה על רגל אחת? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: חג מתן תורה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

נתינת התורה וקבלת התורה הם שני עניינים שונים. התורה היא לא ספר, אלא כוח מתקן. התורה היא האור העליון, המאור המחזיר למוטב, הכוח שמתקן את טבענו האגואיסטי לאהבה. בעבר השתמשנו בכוח התורה והייתה בינינו אהבה, אך לאחר מכן נחרבנו עם שנאת החינם. הכלל הגדול בתורה "ואהבת לרעך כמוך", איננו מתקרבים אליו היום בכלל.

"תורת האור" היא הכוח העליון שמשפיע עלינו בתנאים מיוחדים, ויכול לשנות את טבענו. היצר הרע שבנו מורכב מתרי"ג (613) חלקים, עלינו לתקנו לאהבה, זה נקרא "מצוות". ככל שאנחנו מתפתחים, גדל היצר הרע, האגואיזם שלנו. וכעת, על פי חכמת הקבלה, הגיע זמן התיקון. יצר הרע פירושו שאני רוצה להרע לזולת כדי להרוויח משהו לעצמי. אומרים "לא תגנוב" ונותנים אמצעי לתיקון האגו האנושי, תורה, שהיא חיבור לכוח הנסתר. התורה ניצחית, בכל רגע אפשר להתחבר לכוח הטוב הנסתר, צריך רק ללמוד איך לעשות זאת.

"'מעגל החיבור" הוא כלי מעשי להזמנת הכוח הטוב אל חיינו. חכמת הקבלה היא שיטה המלמדת אותנו איך להשתמש בתורה, בכוח האור, בכוח הנסתר בטבע. המאמץ לקיים את הכלל "ואהבת לרעך כמוך" מביא את הכוח הזה לשרות בינינו. במעמד הר סיני הייתה בינינו שנאה הדדית, רצינו להתעלות לאהבה וקיבלנו את התורה. במצב הפילוג בישראל היום, מתגלה חכמת הקבלה כ"תורת האור", כאמצעי לתיקון. דווקא אחרי שמתגלים מ"ט שערי טומאה במצרים, שזה שיא הפירוד, נוצר הצורך בתורה. בכל יום יש מתן תורה, יש אפשרות להתחבר לכוח החיובי, שיבנה בנו את האהבה לזולת.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 566 – שלושת הרגלים
חיים חדשים 565 – ירושלים בירת האהבה
חיים חדשים 564 – ירושלים מקודשת לשלוש דתות

One comment

  1. הרב מדבר על זה שכדי שאדם ישפיע צריכה להתקיים ערבות כך שהוא מתפנה מלדאוג לעצמו ודואג לאחרים. מדוע חג השבועות ומתן תורה חל דוקא בזמן הביכורים וקציר חיתים? זו תקופת השפע שהאדם קצר את מזונו שעמל עליו קשה כעת יש לו דגן לשנה שלימה. כעת הוא יכול להתעלות מעל לדאגה לעצמו והוא זקוק לתורה ולאור המחזיר למוטב כדי לדאוג לאחרים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest