חג מתן תורה, כל יום!

שאלה: אם כבר קיבלנו את התורה בסיני, אז למה צריך לקבל אותה שוב כל שנה בחג השבועות?

תשובתי: לא מדובר על פעולה פיזית, על זה שהיינו פיזית דווקא ליד הר סיני. נאמר, שאדם צריך לראות את עצמו כל יום כאילו הוא יצא ממצרים. הוא צריך כל יום לשמוע את עשרת הדיברות, כאילו שמקבל אותן שוב ושוב. וזה באמת כך. כי האגו שלנו, הרצון לקבל שלנו, מתחדש כל פעם, וכמשקל נגד לאגו אנחנו צריכים כל הזמן לעורר את הרצון להשפיע, לאהוב, את כוח האהבה. לכן כל יום ניתנת לנו התורה.

אבל עכשיו אנחנו נמצאים בגלות, כלומר במצב שאנחנו לא מרגישים את הכוח הטוב הזה שנסתר מאיתנו. ולגלות אותו אנחנו יכולים רק בעזרת חכמת הקבלה, שגם כן הייתה עד לא מזמן נסתרת בכוונה.

שאלה: מה הקשר בין התורה לחכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה נקראת תורת אמת או חכמת האור, מפני שדווקא ממנה ניתן להפיק את הכוח הטוב, הכוח של ההשפעה והאהבה, לממש את הערבות, את האחדות בינינו. בלעדיה איננו יכולים לעשות זאת, אין לנו שיטה שמסוגלת לעזור ולהתחבר בטוב עם האחרים. עשרות שנים אנחנו מנסים לעשות זאת במדינת ישראל, אבל זה נהיה רק יותר ויותר גרוע. כבר הגענו למצב שאי אפשר לסבול זאת.

ואילו חכמת הקבלה מגלה לנו את הכוח הטוב, את כוח האהבה שקושר אותנו ומאפשר לנו להשתמש בו. בכל מקום שמתגלה בו הרע, אנחנו מתחילים להרגיש כיצד עלינו לאזנו על ידי כוח הטוב. אז כבר יש לנו שני כוחות שבעזרתם אנחנו יכולים להוביל את עצמנו בכיוון הנכון, לאיחוד, לאהבה, להתפתחות טובה ונפלאה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 17.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest