דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 561 – חג השבועות בחברה הישראלית

חיים חדשים 561 – חג השבועות בחברה הישראלית

מה אומרת חכמת הקבלה על מאכלי החלב והפירות המאפיינים את חג השבועות, כיצד ניתן לממש את מעמד מתן התורה ומה מובטח לאנושות עם קבלת התורה? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: חג השבועות בחברה הישראלית".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו

תקציר השיחה:

מאכלי חלב מסמלים אהבה, כמו אהבת אם לילדיה. צבע לבן מסמל אור, נתינה נקייה. אם אנו מתייחסים זה לזה באהבה, אנחנו משיגים פירות מיוחדים מאוד, אנחנו מגלים עולם מושלם. הבעיה שבאופן טבעי אנו מרגישים הכול רק דרך הרצון לקבל, לסחוב לעצמי, לנצל וכולי. יש כוח מיוחד שיכול להפוך את היחס הרע לזולת ליחס טוב, קוראים לכוח הזה "תורה". חכמת הקבלה מאפשרת לאדם לקבל את כוח התורה, הכוח שמתקן את היחס שלנו לאחרים. את התורה מקבלים ביציאת מצרים, שמסמלת את שיא הריחוק, השנאה, הפירוד.

אם לא נביא את הכוח הטוב לחברה הישראלית, לא נוכל להוסיף להתקיים. הכוח הטוב טמון בטבע, הוא נסתר. לכן השיטה לגלות אותו נקראת "חכמת הנסתר". חכמת הקבלה מלמדת אותנו שאם לא נתחבר בעזרת הכוח הטוב, אויבינו יכריחו אותנו להתחבר. כיום, לא דתיים ולא חילוניים מגדירים את "ואהבת לרעך כמוך" כמטרת הקיום של ישראל. חכמת הקבלה עוסקת רק בכלל "ואהבת לרעך כמוך", ולכן היא מצליחה לחבר בין כל חלקי העם. לעשות תיקון פירושו לתקן את היחס שלך לזולת, משנאה לאהבה, בעזרת כוח האור. אדם מתוקן מרגיש אחראי על כל העולם, תפקידו לחבר בין הכוח החיובי לבין כולם.

לסיכום, תורת האמת, תורת הנסתר, תורת האור, היא שיטה לבניית אהבה לזולת, חיים שלמים ונצחיים.

חג שמח!

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 560 – חג מתן תורה
חיים חדשים 566 – שלושת הרגלים
חיים חדשים 565 – ירושלים בירת האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest