דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "חבר" זה לא מושג פיזי

"חבר" זה לא מושג פיזי

שאלה: אם קיימת סכנה בזמן קריאת ספרי הקבלה, שבמקום מושגים רוחניים אנחנו מתארים לעצמנו מושגים גשמיים, האם יכול להיות שזה שייך גם למאמרים על הקבוצה ואסור לנו לתאר לעצמנו את ה"חבר" פשוט כאדם שבעולם הזה?

תשובתי: זה נכון, "חבר" זה לא מושג פיזי. לא מדובר על הגופים הגשמיים, אלא על הרצון הפנימי. אנחנו צריכים להרגיש את הנקודות שבלב שמחוברות ביניהן במערכת אחת.

צריך להשתדל לתאר הכול לא בלבוש החיצוני, כחומר חלבוני, אלא רק בצורה של רצונות. לא קיים שום דבר חוץ מהרצון, וכל ההגדרות מתייחסות לרצון.

וכמובן שאפשר להתבלבל כאן. פעם לחשוב כך ופעם אחרת. אין מה לעשות, זהו זמן ההכנה.

אבל שפת הקבלה היא המדויקת ביותר, ומלמדת אותי כיצד עליי לתאר לעצמי את המציאות בצורה הנכונה ביותר והקרובה לאמת. מפני שהמציאות היא אחת. אם אני מסתכל עליה בעיניים פקוחות ומתוקנות, אז אני רואה בה ארבעה סוגים של רצון: דרגות א', ב', ג' וד' – ארבעה סוגי מציאות. ובעולם הרוחני אני רואה ארבעה סוגי רצונות והקשרים ביניהם בדיוק כפי שבעולם שלנו מקושרים כל דרגות הטבע.

שום דבר אינו נעלם. כשאני עולה לעולם האצילות יחד עם כל העולמות בי"ע, יש לי נרנח"י, כל הכלים והאורות. זה לא אומר שאני משיג רק את האור האחרון, יחידה, ואת כל שאר האורות אני כבר לא משיג. כולם נוכחים בו זמנית, כאילו שצריך קצת מלח, קצת פלפל. אי אפשר לאכול רק בשר, צריך להוסיף אליו קצת סלט, לחם.

אם בתלמוד דנים בגזל, בנזיקין, ובמאמרים על הקבוצה דנים על הצורך להצדיק את החבר, אז ממי אתה גונב ולמי אתה משקר? – מדובר רק על היחסים בין הנשמות. ואילו הדומם, הצומח והחי, הן בחינות ההכנה לבחינה הרביעית. כמו שזה גם בעולם שלנו: מדרגות הדומם, הצומח והחי, היו ההכנה להופעת האדם, וכולם עולים ויורדים יחד איתו.

אבל אסור לזלזל בשום דבר. האדם אינו יכול להתקיים ללא הטבע הדומם, הצומח והחי בעולם הגשמי, וברוחניות זה אותו הדבר. הבחינה הרביעית אינה יכולה להתקיים ללא הבחינות הקודמות. ט' הספירות הראשונות שלה הן שמייצרות אותה ומביאות לה את האור.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 05.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שפת הנקודה שבלב
מי אתם, החברים שלי?
קפוץ וקפא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest