דף הבית / חינוך, ילדים / חברות האופשור (Offshore Company) הן גידולים סרטניים של הכלכלה

חברות האופשור (Offshore Company) הן גידולים סרטניים של הכלכלה

מאמר דעה של Dominique Strauss-Kahn, יושב ראש קרן המטבע הבינלאומית לשעבר:

הבעיה של אזורי האופשור, הגידולים הסרטניים של הכלכלה, היא במחסור ברצון פוליטי ובחוסר רצון של המדינות לשים להם סוף.

על אף כל ההכרזות של המנהיגים העולמיים אודות המלחמה באופשורים, המציאות מראה כי למדינות המובילות האופשורים כדאיים, והן מנצלות אותם על פי האינטרסים שלהם. יתרה מזאת, הגופים הממשלתיים משתמשים במנגנון להוצאת כספים לאופשור. וכאשר המדינה מאפשרת לעסקים לעשות זאת, זה אומר שהיא בעצמה משתמשת באזורי האופשור.

אירופה תוכל להתגבר על המשבר רק כאשר המנהיגים האירופאים יפסיקו להתעסק בנושא בחירתם מחדש בבעיות הלאומיות. הבעיה העיקרית היא בכך, שאין מבט רחב של הגלובליזציה ותיאום של פעולות.

התייחסותי: האגואיזם מסתיר את הראייה האובייקטיבית של האמת. הם לא יכולים להתגבר עליו בעצמם, הרי נאמר "לב שרים ומלכים ביד ה'". והוא לא ישחרר אותם, לא יוציא אותם מהאגואיזם. לכן ההמונים מקווים לשווא שהמנהיגים שלהם ישתנו לטובה.

הם ישתנו רק במקרה שבו ההמונים יפסיקו לדרוש מהם להשתנות וישתנו בעצמם, רק כך הם יאלצו את מנהיגיהם להשתנות, דרך הבורא, על ידי התקרבות אליו.

לכן, אף על פי שאנחנו קוראים למנהיגים להחדיר את החינוך האינטגרלי, הוא מופץ ומתממש דווקא מלמטה למעלה. זה לא מתייחס למערכת ההשכלה בבתי הספר, שם אנחנו צריכים לנסות לפעול מלמעלה למטה, כיוון ששם המשבר מורגש בכל הרמות של מערכת החינוך.

ידיעות קודמות בנושא:
צריך להתחיל לבנות את אירופה מאפס
מישהו מנהל את הכלכלה בעולם?
יודעים מה צריך, אבל לא מסוגלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest