דף הבית / כלכלה / כסף / זקוקים לאיחוד, והוא עדיין איננו

זקוקים לאיחוד, והוא עדיין איננו

דעתו של ז'וזה מנואל ברוזו, נשיא הנציבות האירופית: "היום נתקלנו באתגר הרציני ביותר בכל ההיסטוריה של האיחוד האירופי. זהו גם משבר של המערכת הפיננסית והחברתית, גם משבר כלכלי, וגם משבר באמון בין המנהיגים האירופאים. אך אם לשם הצלת יוון נחוצים 160 מיליארד, הרי שלשם הצלת איטליה נחוצים שני טריליון! אבל התפרקות גוש האירו יכולה לעלות הרבה יותר מהצלתו…"

דעתו של גי ורהופשטט, חבר הפרלמנט האירופי: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר. אנחנו זקוקים לממשלה כלכלית אחידה. יש לנו חמישה אנשים שמייצגים את הכלכלה האירופאית. אנחנו זקוקים שיהיה לנו שר אוצר אחד משותף כדי להפסיק את הדיונים והוויכוחים המיותרים".

התייחסותי: אירופה תתרושש לא מהמאבק במשבר הפיננסי אלא מהיעדר הדחף לאיחוד. הם מקווים שהמצב הזה, שהם קוראים לו משבר, יעבור כמו גל. אך אנחנו נמצאים בתחילתו של תהליך חדש בהתפתחות החברה, שכל המשמעות שלו היא האיחוד המלא בין כולם ברצון, במחשבה, ברגש אחד, כפי שגוף אחד מרגיש את עצמו.

למצב הזה הטבע ידחף אותנו בכל הכוחות, שיבואו לידי ביטוי בדיוק במקומות שבהם אנחנו צריכים לתקן את עצמנו אך איננו מתקנים. כלומר, כל הכוחות שמחייבים אותנו להשתנות הם אותן התכונות שאותן לא תיקַנו בזמן. ואם היינו מתקנים אותן, לא היינו מרגישים שאנחנו נמצאים תחת השפעה שלילית, אלא תחת השפעה חיובית של הטבע/הנסיבות.

ידיעות קודמות בנושא:
השלטונות ממהרים להציל את האזור מהמשבר
אפקט Lehman Brothers
דעות על טבע המשבר והעתיד שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest