זמן של דין

פרק הזמן בין י"ז בתמוז ו-ט' באב נחשב לתקופה הקשה ביותר בשנה. אין בזה שום מיסטיקה, פשוט בטבע יש "כוחות הדין" ו"כוחות החסד". שלושת השבועות הללו עד ט' באב, שנקראים "בין המצרים", זה זמן בו פועלים במיוחד כוחות הדין.

אלה כוחות שמציבים כלפינו דרישות גדולות לתיקון, לבירור והתבוננות עצמית. אבל מאחר ואנחנו לא מוכנים לזה ולא יכולים להפוך את הכוחות האלה של הדין לכוחות של חסד ורחמים, אז אנחנו מרגישים בזמן הזה לחץ מיוחד, הרבה בעיות וכל מיני עונשים.

שאלה: ישנם אנשים שמפחדים בזמן הזה ללכת עם הילדים לים, זהו פחד מוצדק?

תשובתי: ישנן תקופות נעימות, טובות ורצויות ויש תקופות לא נעימות, רעות ולא רצויות. הזמן הטוב ביותר זה פורים, זה הסמל של גמר התיקון, מה שנקרא "ביאת המשיח". אבל כשנתקן את עצמנו, אז שלושת השבועות הלא נעימים והרעים שלפני ט' באב ייהפכו לתקופה המוצלחת ביותר. ט' באב נחשב ליום הכי רע עבור היהודים במשך כל ההיסטוריה, מפני שדווקא ביום הזה נחרבו בתי המקדש הראשון והשני, היהודים גורשו מספרד, וקרו המון אסונות אחרים. ולמרות כל זה אנחנו יכולים להפוך את היום הזה ליום הטוב ביותר.

שאלה: יכול להיות שזה שכנוע עצמי פשוט, שבגללו קורות אי נעימויות להן אנחנו מחכים?

תשובתי: זה לא שכנוע עצמי, מדובר על פעולה של כוחות שקיימים עוד לפני הופעתו של האדם על פני האדמה. הכוחות האלה הכינו את עצמם לפעולה כזאת עוד בעולמות העליונים, שלאחריהם החל להתגשם העולם שלנו, העולם הנמוך והרע ביותר מכל העולמות. מלכתחילה בטבע נבראו "כוחות הדין" ו"כוחות הרחמים", קווים שמאל וימין, והאדם נמצא באמצע. אם נוכל להטות את העולם לכיוון רחמים וחסדים, אז נתקן את כל הכוחות הרעים הללו, את כל הדינים, את כל המצבים הלא נעימים למצבים טובים.

אבל זה אפשרי רק בתנאי של החיבור והאיחוד שלנו. אחרת אין לנו שום אפשרות לעשות את זה. לכן "ואהבת לרעך כמוך" נחשב לכלל ולחוק העיקרי של התורה, שכולל בתוכו את כל התיקונים שלנו, את כל הפעולות, אותן אנחנו חייבים לבצע בעולם הזה. אנחנו יכולים לא רק לעצור את כוחות הדין, אלא גם להפוך את הפעולה שלהם לטוב. הם ייהפכו לכוחות טובים, הרבה יותר טובים מאשר אותם הכוחות שנראים לנו עכשיו כטובים ומקלקלים ומפנקים אותנו.

הטבע מכין לנו אסונות נוראיים במשך עשר השנים הקרובות. הקיץ הזה אירופה כבר ניזוקה מחום נורא שהגיע ל-50 מעלות. באותו הזמן המדענים מנבאים ירידה בפעילות של השמש והגעתה של תקופת הקרח החדשה. אם האדם בעצמו מתקן את כוחות הדין והופך אותם לטובים, הוא יכול להשתמש בהם, לכוון את פעולתם ולתקנן בעזרתם את כל האנושות, את כל העולם, החל מיחסים בין בני האדם ועד לאקלים, את כל אסונות הטבע: טייפונים, צונאמי, התפרצויות הרי געש ועוד.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 14.7.2015. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest