דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זה חייב לקרות כאן ועכשיו

זה חייב לקרות כאן ועכשיו

ברגע שבו אתה נכנס לאולם הכנס, אתה צריך מייד להתכלל ברצון הכללי הענק, בנכונות לחיבור, לכך שנממש את זה כאן ועכשיו!

האדם צריך לחשוב שזה חייב לקרות כאן ועכשיו (כמו שכתוב שצריך לצפות בכל יום לביאת המשיח שאוטוטו יגיע). בכך אתה תזמין את הפעולה הזאת, והיא באמת תגיע.

לא מספיק סתם להגיע לכנס. צריך להתכונן לזה. רצוי ללמוד את כל החומרים לקראת הכנס. אני לא רוצה להפתיע אתכם שם עם כל מיני חוכמות חדשות. זה בכלל לא בתוכניות שלי.

להיפך, ככל שהחומר יהיה כבר מוכר לכם, ואני אספר לכם עליו כמו על דברים ישנים, בתגובה לרצון המכוון שלכם, לאחר שכבר קראתם, שמעתם ולמדתם מראש – אני אוכל באמת להביא הסברים חדשים.

אני מעוניין לראות שם אנשים שמבינים ומרגישים את החומר ויודעים מראש את מה שאני עומד להגיד. בדף ההכנה לכנס יוצגו הנושאים של השיעורים, והחומרים שעליהם הם יהיו בנויים. את כל זה צריך ללמוד. לא צריכות להיות שום הפתעות. כל החידושים צריכים לקרות בתוכנו, בכך שנתחבר יחד ונגלה מצבים חדשים.

זה נקרא חידוש. והמילים יכולות להישאר אותן מילים, אבל ההתרשמות מהן, העומק שעליו הן מדברות – יהיה חדש. אנחנו נרגיש אותן בצורה חדשה, בדרגה חדשה.

לכן רצוי ללמוד את כל החומרים, ללמוד כמעט בעל פה את מילות השירים, את המוזיקה, כדי שהכול יהיה מוכר לכולם. זה מאוד חשוב. מה שהאדם כבר טעם וחוזר לטעום שוב – מקבל טעים נעים וחדש. וכאשר אנחנו טועמים משהו בפעם הראשונה, אנחנו כמעט ולא מרגישים בטעם.

אותו דבר נאמר גם על החטא: בפעם הראשונה העברה אינה נחשבת לחטא, כי אתה הרי עוד לא ידעת מה קרה ורק טעמת. אך כאשר כבר טעמת ואתה רוצה להמשיך, כמו אדם הראשון שאמר על התפוחים מעץ הדעת: "אכלתי ואוכל עוד!" – כאן מייד נוצרת הבעיה.

לכן אנחנו צריכים "לטעום" מראש את החומרים של הכנס, כדי שבכנס עצמו "נמשיך לאכול" ולגלות את הטעם האמיתי.

לא מספיק לקרוא חצי דף ולחשוב שאתה מוכן. אני צריך לבנות בתוכי את הכלים ולפתח אותם, בדומה לצורה שבה מערבבים ומחממים בצק. כך אנחנו צריכים לחמם את עצמנו. ההכנה הכללית קובעת האם האדם ירגיש משהו או לא.

ככל שהאנשים יהיו מוכנים יותר, כך נוכל להשיג מהר יותר, גם בשכל וגם בלב. ואם שניהם יפעלו בצורה נכונה, נוכל להגיע לגילוי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 02.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תורן השפעה
מתכוננים לצאת לדרך
להכין את הלב למתנה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest