ושוב על הנשמה…

שאלה: מה זאת נשמה?

תשובתי: כל חומר הבריאה, כל הסובב אותנו ואנחנו בעצמנו, כל מה שניצב מולנו, הטבע הדומם, הצומח, החי ובני האדם, כל מה שממלא את המציאות הזו, זה בסך הכול רצון לקבל, רצון לקבל תענוג. אנחנו מורכבים מחומר שרוצה לקבל, ליהנות. הדרגה הנמוכה, שהכי פחות רוצה לקבל וליהנות זה החומר הדומם. הצומח כבר רוצה לקבל וליהנות יותר, הוא צומח מהאדמה, פורח, יש לו תקופה של חיים ומוות. רצון לקבל וליהנות גדול יותר קיים אצל בעלי החיים. הם צריכים לנוע כדי להשיג מזון, וזה רק מבטא את הרצון הפנימי שלהם לקבל וליהנות. אבל בעלי הרצון הגדול ביותר לקבל וליהנות הם בני אדם. הם מתפתחים מדור לדור, רוצים ליהנות יותר ויותר וממציאים כל מיני מקורות תענוג.

לא הנבראים הדוממים, ולא הצמחים ולא בעלי החיים, אינם משנים את העולם, הם חיים בתוך הטבע כפי שנולדו. ואילו האדם, הוא למעלה מהם, הוא משנה את עצמו, משנה את הסביבה שלו, בונה כל מיני מערכות אפשריות, וכל זה כדי למלא את האגו שלו, את הרצון לקבל הנאה שלו. אבל אם נסתכל על קבוצות שונות של בני אדם, עמים שונים, אז נראה שלא לכולם יש רצון לקבל וליהנות באותה הרמה, חלק יותר פאסיביים, אחרים יותר אקטיביים, אצל חלקם האגו מפותח יותר, ואצל אחרים, פחות.

חכמת הקבלה מדברת על כך, שאם נוכל לשנות את הרצון לקבל שלנו, שמשתוקק רק לשרת את עצמו ולקבל הנאה עצמית, לרצון ליהנות לזולת, אם נשנה את השימוש של הרצון שלנו, במקום למלא את עצמנו, למלא את האחרים, אז נהפוך להיות דומים לכוח העליון, לבורא, כי הוא הרי ממלא את כולם ומהנה לכולם. במידת ההידמות אליו, הוא ימלא אותנו. נרגיש אותו בתוכנו, באותו הרצון שבו אנחנו רוצים למלא את האחרים. הרצון שתיקנתי, ששיניתי לרצון ליהנות את הזולת, המלא בהרגשת הבורא, נקרא "נשמה". לכן נאמר, שנשמה זה חלק אלוקה ממעל, כי היא דומה לבורא.

שאלה: יוצא, שנשמה זה משהו שאנחנו צריכים לבנות?

תשובתי: ודאי! לאף אחד מאיתנו אין עדיין נשמה. אם אני לוקח את כל האגו שלי, את הרצון לקבל, ומתחיל לעבוד איתו בכיוון של "ואהבת לרעך כמוך", בכך שאני משתוקק, לפחות במקצת, להעמיד את הרצון לקבל שלי לשירות של אחרים, לטובת הזולת, כדי למלא את האחרים, אז הרצון הזה יקרא "נשמה".

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 10.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest