דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / "ונמר עם גדי ירבץ"

"ונמר עם גדי ירבץ"

שאלה: מדוע כל היצורים החיים מתפתחים ומשתנים? האם זה מכיוון שהבורא ברא אותנו לא מושלמים, כדי שנתפתח לשלמות?

תשובתי: הבורא אכן ברא אותנו לא מושלמים. בכך שאנו משיגים את חוסר השלמות שלנו, אנחנו מגלים את גדלותו של הבורא ומתחילים לסגל לעצמנו את התכונות שלו. חלק מהאבולוציה של הטבע הדומם, הצומח והחי, עוברת עלינו בצורה לא מודעת. דרגות הטבע האלה התפתחו במשך מיליארדי שנים, ואילו דרגת האדם, התפתחה במשך מאות אלפי שנים. כך, כשאנחנו מתפתחים באופן הדרגתי, הטבע הופך ליותר ויותר משולב ומורכב וזקוק לקשר נכון בין כל חלקיו. תוך כדי תהליך ההתפתחות של הטבע הדומם, הצומח והחי, הדרגות הללו שיתפו פעולה ביניהן באופן הדדי בהרמוניה מסוימת. אבל כשהאדם התפתח מבחינה אגואיסטית, החלו כל תכונות הטבע להשתנות לרעה תחת השפעתו. החיות החלו לטרוף זו את זו, בקרב הצמחים הופיעו עשבים שוטים, כל הטבע החל "להיספג" באגו.

במשך 6000 השנים האחרונות אנו נמצאים בנפילה רוחנית, כי כל מה שאנו עושים, זה לגרום להתפתחות טובה של האגו. כך אנחנו מקלקלים את עצמנו ואת העולם הסובב, במקום לחשוב על קשירת כל האלמנטים של הבריאה לגוף אורגני אחד.

כשנתחיל לתקן את האגו שלנו ונצא לדרגה שלא מפריעה לשאר הטבע, הטבע יחזור להרמוניה ויהיה כמקודם. כל החיות יפסיקו לטרוף זו את זו, כמו שנאמר "ונמר עם גדי ירבץ, ונער קטון נוהג בם" (ישעיהו פרק י"א). גם האדם ישתנה מאוד, היום לעומת זאת, הוא מסוכן הרבה יותר מנמר.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 13.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest