דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / "וזכרתם את כל מצות ה'"

"וזכרתם את כל מצות ה'"

"ויאמר ה' אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל ואמרת אלהם ועשו להם ציצת על כנפי בגדיהם לדרתם ונתנו על ציצת הכנף פתיל תכלת: והיה לכם לציצת וראיתם אתו וזכרתם את כל מצות ה' ועשיתם אתם ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זנים אחריהם: למען תזכרו ועשיתם את כל מצותי והייתם קדשים לא-להיכם: אני ה' א-להיכם אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים להיות לכם לא-להים אני ה' א-להיכם" (שלח, ט"ו, ל"ז-מ"א).

בכל בגד, בכל כיסוי, בארבע כנפי הבגד, צריכות להיות ציציות מיוחדות שקשורות באופן מיוחד. הן מסמלות את ארבעת החלקים של הכלי הרוחני: חכמה, בינה, זעיר אנפין, מלכות, אשר כולם צריכים להיות מתוקנים ומצורפים, כלומר נלמדים ונקלטים בעזרת 613 (תרי"ג) מצוות, 613 רצונות של האדם, כדי שהוא כל הזמן יימצֵא בתיקון שלהם. 

רק ביום האדם מכסה את עצמו בלבוש הזה, שנקרא "טלית", מפני שבהיותו שורה בתוך האור של הבורא, הוא צריך כל הזמן לזכור כיצד להיות מותאם להאור, כל הזמן להשתוקק אליו ולהיות דומה לו, ואילו בלילה, לא.

השמיכה שבה אנחנו מתכסים, בהכרח חייבת להיות עם ציציות בקצוות, שצריכות להיות קשורות. ואם הן אינן, צריך לחתוך עם מספריים קצה אחד קטן, כדי לעגל אותו. כי כל הפינות של המלבן (חכמה, בינה, זעיר אנפין, מלכות), היכן שממלכות לבינה עוברת הפרסא, מסמלות את הכלי הרוחני שצריך להיות מותאם במלואו לתכונות הבורא, כלומר להיות מתוקן לגמרי ב-613 הרצונות שלו. האדם צריך כל הזמן לראות אותם לפניו, כמקום התיקון שלו. לכן הקשרים על הבגד מזכירים לו, שהוא כל הזמן חייב להימצא תחתיהם, כדי שכל פעם יביט בציציות הללו ויחשוב על 613 רצונות. ודאי שברמת העולם שלנו, אלו הן פעולות פיזיות בלבד. ואילו בעולם הרוחני, זה מסמל שהאדם מתוקן. תחת השם "טלית" הכוונה היא לאדם רוחני.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 13.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest