דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התשלום ישנו כשהוא איננו

התשלום ישנו כשהוא איננו

אם אנחנו נמצאים בדרך הרוחנית, אז צריכים להשקיע כוחות עבור כל צעד. מצד השני, חלק גדול מהאנושות ישיג את העולם הרוחני, כמו שאומרים, "בבת אחת". ודווקא אנחנו נספק להם את הקפיצה הזו בזעה ובעבודה הקשה שלנו.

מה אנחנו נקבל מזה? במקרה הטוב סיפוק מהעבודה שנעשתה, או בכלל כלום. זאת המשמעות להיות "ממלכת כוהנים וגוי קדוש", בדיוק כך נקראים בתורה המבצעים של השליחות הזאת.

במילים אחרות, אנחנו עושים את הכול בהשפעה שהיא בעצמה "קודש". אנחנו "עובדים ללא הפסקה", אנחנו נתקעים בחוסר הכרת תודה ובהתנגדות, ובסופו של דבר, בבת אחת כולם יקבלו את מה שעלה לנו כל כך ביוקר ודווקא בהם יתגלה האור הגדול ביותר.

שאלה: אבל איך זה? אחוז אחד משקיע את הנשמה שלו, עובר "מחסום", מתקן את עצמו להשפעה ופתאום ה- %99 האחרים ב"תנועה קלה" ייקחו את כל ה"שלל"?

תשובה: התענוג שלנו קודם כל הוא להשפיע לבורא, וכך שהוא לא ידע עלינו. זוהי ההשפעה האמיתית, על מנת לא לקבל פרס: אני משפיע תענוג לבורא והוא לא יודע ממי הוא מקבל את התענוג הזה. הוא יחשוב שזה הגיע ממישהו אחר. כי אחרת אם אנחנו שנינו, אני והבורא, נדע שהתענוג מגיע ממני זה כבר תשלום, ותשלום שלא יכול להיות יותר גדול מזה.

שאלה: מדוע דווקא אותנו מכל האנושות הבורא בוחר עם פינצטה לתפקיד המשפיעים?

תשובה: יש נשמות שמרגישות שחייבות לממש את עצמן בצורה יותר מתקדמת לעומת כל האנושות. ההתקדמות שלהם תלויה בזה שהם חייבים לגלות את הבורא, את סוד החיים, את מערכת המציאות הכללית, הרשת שמקשרת את כולם ביחד. האידיאה הזאת, הרצון הזה, תופס אותם ולא נותן להם מנוחה.

שאלה: אז למה בדרך הרוחנית יש לנו צרות ובעיות?

תשובה: אתה מחפש צדק? קיים צדק, אבל לא לפי הבנתך. הצדק הוא בכך שאני מודה לבורא על העבודה הקשה הזאת, על האפשרות לעשות לו נחת רוח ושאני לא אדע על זה והוא לא ייחס את זה לחשבון שלי. זאת ההשפעה האמיתית הנקייה.

שאלה: אבל 99% האחרים, בסופו של דבר, יעקפו אותנו בדרך הזאת!

תשובה: בטח, ואני מודה לבורא על התפקיד המיוחד הזה שיש לי. אני מבצע אותו לא על מנת לקבל פרס ובזה אני רואה את השכר. אני עליתי למדרגה כזאת, שאם אני לא מקבל כלום זה התשלום שלי. זה מה שממלא אותי. וזה נקרא "אור חסדים".

מתוך שיעור על מאמר "השלום", 14.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משרתי העם
התפקיד שלנו
בעל הבית שלא משלם על העבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest