דף הבית / אקטואליה / התשובה הגרעינית של רוסיה

התשובה הגרעינית של רוסיה

הערה: נשיא רוסיה פוטין הודיע שרוסיה תפתח נשק גרעיני. ובפרט, הוא אמר: "הגרעין נמצא ביסודה של פוליטיקת הביטחון שלנו. אנחנו אף פעם לא נופפנו ואף פעם לא ננופף במקל הגרעיני, אבל בדוקטרינה הצבאית שלנו מוקצה לו מקום ותפקיד ראויים".

תשובתי: העניין הוא שנשק גרעיני, זה נשק של הרתעה. כולם מבינים שאם משתמשים בו, אז יגיע סופו של העולם. למרות שיש תיאוריות שמדברות על אזורים מוגבלים של מלחמות גרעיניות, אבל אף אחד לא יודע על כך. לכן נשק גרעיני הוא גורם מרתיע. למשל, כולם יודעים שבישראל הוא קיים, ואני מבין את פוטין. מפני שהמצב הכלכלי של המדינה מדרדר, רמת החיים של האוכלוסייה יורדת, אין השקעות. אמריקה לוחצת בצורה חסרת רחמים על רוסיה, ולא נשאר לה שום דבר, אלא רק להראות לעולם שאם ילחצו עליהם עד הסוף, אז כבר… תהיו אשמים בעצמכם! אתם בעצמכם אילצתם אותנו. לכן מאחורי כל ההצהרות של פוטין, ניצבות אפשרויות רבות.

למעשה ייצור ואחסנה של כוחות גרעיניים, זה לא עד כדי כך בעייתי. זה לא דורש הוצאות גדולות מאוד: לא כספיות, לא אנרגטיות ולא אחרות. אצל רוסיה בהקשר לזה יש עתודות ענקיות. אף אחד לא השמיד ולא עצר את ההתפתחות של התעשייה הזאת. אם הוזנחו איזה שהם תחומים אחרים בהתפתחות הטכנולוגית, אז זו לא. לרוסיה יש כל מה שצריך כדי לזרוק פצצת אטום בכל נקודה על כדור הארץ, ולכן הנשיא החליט להזכיר את זה. בתורם, לאמריקאים יש בסיס טכנולוגי חזק מאוד. במשך עשרים השנה האחרונות, במיוחד מתחילת המהפכה הרוסית של שנות ה-90, הם משכו באופן שיטתי מרוסיה, ודרך אגב גם מישראל, המון מדענים וטכנאים, מומחים למחשבים ומתכנתים. כך הם יצרו בסיס חסר תקדים ממדרגה ראשונה.

הרוסים מאוד מצליחים בחידושים. יש להם רעיונות, אבל אין להם טכנולוגיה. לאמריקאים יש טכנולוגיה, אבל הם לא עשירים ברעיונות. לישראל יש גם טכנולוגיה וגם רעיונות, אבל זו מדינה קטנה, ולכן אנחנו מוכרים את הרעיונות שלנו ולפעמים גם את הטכנולוגיה, בכל רחבי העולם. ולכן האמריקאים השקיעו מאמצים רבים מאוד, כדי לפתות מומחים מרוסיה: מתמטיקאים תיאורטיים, פיזיקאים וכולי, וגם חלק מהמומחים המעשיים ביותר. לכן לאמריקה יש עכשיו טכנולוגיה עצומה פלוס הראש, השכל, דבר שלא היה לה קודם לכן. ועכשיו כשהם מרגישים איום מצד רוסיה, הם יכולים ללחוץ ולסחוט אותה, גם מבחינה פיננסית וגם מבחינה טכנולוגית. באופן כזה, לפוטין אין שום תשובה אחרת חוץ מהגרעין: אם תתחילו ללחוץ ולסחוט אותנו, אז נדבר איתכם ברמת הגרעין, כשווים. לכן אפשר להבין אותו. בעיקרון, העולם יכול להביא את עצמו לסף של מלחמה גרעינית.

בעל הסולם כותב על אפשרות של מלחמת עולם שלישית ורביעית. אבל אם נתחיל מיד לעסוק ביצירה של יחסים וקשרים נכונים בינינו, אז אפשר למנוע את זה. כמו שאומרת חכמת הקבלה, הודות לשאיפות שלנו ולקשר נכון בינינו, נמשוך אל העולם כוח חיובי שיחייב אותו להירגע, להפסיק לשקשק בצעצועים הצבאיים שלו ולחשוב על כך שאנחנו באמת יכולים לעשות את העולם שיהיה נפלא. יש אפשרות כזאת! אנשים פשוט לא מאמינים בה ולא מבינים את זה, היא מסתכמת בקשר בינינו. ואיך ליצור זאת? מסבירה לנו חכמת הקבלה. אז לימדו את חכמת הקבלה, זה המפתח לעתיד הבהיר שלנו. אני מקווה שזה לא מעבר להרים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest