דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / התרופה האוניברסלית שעושה פלאים

התרופה האוניברסלית שעושה פלאים

מתוך שיעור מספר 3, כנס שבדיה

הפצת השיטה האינטגרלית להמונים מורכבת מהשכלה ומחינוך. אלה הם שני נושאים גדולים מקבילים.

קשה מאוד לצאת לאנשים עם ההשכלה, כיוון שהם צריכים להקשיב, להבין, להפנים מה קורה, הם צריכים להפעיל את הראש. אבל מעטים הם שיכולים לעשות זאת. בשביל מה ומדוע?

לכן, עדיף לצאת אליהם עם חינוך, כלומר, להעביר להם סדנאות פשוטות ביותר בנושאים שונים במשך שעה או ארבעים דקות. העיקר, שהם ירגישו שהם נמצאים במעגל של דיונים ולא ויכוחים, אלא כולם רק משלימים זה את זה. אנחנו מנחים אותם, מסבירים להם את תנאי הסדנה שלנו: שאסור להתווכח עם אף אחד, עלינו להתאים את עצמנו אליהם, למצוא דעה משותפת בתוך המעגל שלנו, מה שאנחנו מכנים "כדור פטל".

הם ירגישו זאת אחרי חצי שעה ויבינו אותנו ללא מילים. אנחנו כבר ראינו זאת לא פעם. אז הם ישתכנעו שאם יעבדו לפי השיטה האינטגרלית, הם יוכלו לפתור בדיוק בצורה כזאת את כל הבעיות בעבודה, בבית עם הילדים, עם השכנים.

ברגע שאנחנו נציג להם את המסגרת הזאת, יהיה לנו יותר קל לדבר איתם. הם ירגישו שבשיתוף פעולה בינינו מופיע כוח פנימי כלשהו כתוצאה מהחיבור בינינו שיכול להשפיע עלינו, לתקן ולשנות אותנו ולקרב בינינו, כלומר, זה משהו רציני שקיים באמת, ולא דמיונות כלשהם או מילים יפות.

אחרי שהם ירגישו את הכוח הזה, הם יתחילו לשאול מה זה. ואז אנחנו נתחיל להסביר להם שבעולמנו התופעה הזאת נקראת "חכמת ההמונים".

אבל, בעצם זה גילוי הבורא, גילוי של כוח החיבור. כאשר אנשים מתקרבים ומתעלים מעט מעל האגו שלהם, מתחברים מעליו, מוותרים זה לזה, אז יש השתוות הצורה עם הבורא. כשאנחנו מתעלים לרמה מסוימת, אנחנו מעוררים על עצמנו את השפעת "האור המקיף" ומרגישים שקיבלנו כוח חדש כלשהו. כוח פיזיקה של השתוות הצורה: פעולה ותגובה.

מסתבר, שאם אנחנו נמשיך לעלות, אז אנחנו נעורר "אור מקיף" יותר גדול, נעלה עוד יותר – נעורר אור עוד יותר גדול וכן הלאה. הוא כל הזמן ימשיך להשפיע עלינו יותר ויותר חזק.

התרופה האוניברסלית שעושה פלאים

בצורה כזאת, בזכות האגו המקורי שלנו אנחנו נעלה יותר ויותר מעליו. אנחנו נהפוך את כל העביות שלו לעלייה.

נניח, שאני יורד לרמה כלשהי בתוך האגו (ego) שלי, ואחר כך אני עולה באותה הרמה (love), הופך את הכוח השלילי (-) לחיובי (+), להשפעה, לאהבה, לחיבור בינינו. אני יורד לרמה עוד יותר נמוכה ואחר כך שוב עולה מעליה, וכולי. כך אני פועל. לשם כך נוצר האגו וניתנה לנו ההזדמנות להתעלות מעליו.

ככל שהאגו יותר גדול, כך אני יכול להתעלות מעליו יותר, עד שארד לגמרי עד ל"דרגה ד'" האחרונה שלו ואעלה ל"דרגה ד'" הגבוהה ביותר שנקראת גמר התיקון.

לכן, בעקרון אנחנו יכולים פשוט להסביר לאנשים מה הסוד כאן, מה המסתורין.

אין כאן שום מסתורין. צריך לעבוד נכון עם שני כוחות הטבע. ומכיוון שאנחנו נמצאים רק בתוך האגו, אנחנו צריכים נגדו כוח שני, את כוח האור.

התרופה האוניברסלית שעושה פלאים

לכן, יש לנו עם מה לצאת להמונים, צריך רק ללמוד להסביר, לגשת נכון לאנשים, לבדוק מראש ממה הם סובלים. התרופה היא אחת! אבל כדי שלאדם יהיה ברור, צריך לדבר איתו על מה שכואב לו.

תתארו לעצמכם שיש בעם אלפי "חולים" שונים שמתלוננים על כל דבר בחיים. יש בעיות גופניות, נפשיות, מצפוניות, חומריות. ולנו יש תרופה אוניברסלית אחת. והיא פועלת! אבל כדי לבנות קשר עם האנשים, עלינו לדעת מראש ממה הם סובלים. זאת שיטת החינוך וההשכלה האינטגרלית.

מה ששייך להשכלה, זה יצירת סרטים, קליפים, ספרים שונים, חוברות, מדיה, המסבירים לאנשים כיצד לפעול, כיצד לעשות סדנאות, כלומר, לעשות חיבור בין האנשים.

אין ברירה! אין לנו כלי אחר להתחבר לאור העליון. אנחנו יכולים למשוך אותו אלינו רק אם נמצאים במעגל כלשהו. את זה אנחנו צריכים ללמד אנשים. לשם כך אני עושה שיחות בסדרה "חיים חדשים", מציג לכולם שרק זאת התרופה היחידה.

בסדנאות האינטגרליות עלינו ללמד זוגות צעירים לשתף פעולה נכון ביניהם, ללמד הורים כיצד לתקשר עם ילדיהם, את הילדים ללמד להתקשר אחד עם השני. צריך ללמד את כולם במפעלים, בבתי חרושת, במוסדות, במשרדים, בכל מקום.

השימוש בחינוך האינטגרלי בבתי הספר מצביע על התקדמות, על ירידה בתופעת ההריונות, הילדים מתחילים להתייחס אחרת אחד כלפי השני. אנחנו עושים פעולות כאלה בבתי סוהר ומקבלים מכתבים מהאסירים וגם מהנהלת בתי הסוהר, והם מודים ל"בני ברוך" על התוצאות המדהימות של החינוך האינטגרלי.

אפשר לרפא עם זה! אפשר לרומם את האנשים על ידי זה. בעזרת זה אפשר לחולל פלאים!

לכן, נכון להיום יש בידינו כלי רציני ביותר – החיבור. מכיוון שכל העולם שלנו נוצר כתוצאה משבירת הנשמה האחת והיחידה, עלינו לאסוף את הנשמה השבורה הזאת, את הרצון השבור כמו פאזל. אז אנחנו נקבל הרגשת המדרגה הבאה, כי למעשה שום דבר לא משתנה סביבנו, אלא משתנה רק תפיסת המציאות שלנו.

מתוך כנס שבדיה, שיעור מספר 3, 30.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לגשת לאנשים עם כל טוּב
"מפתח זהב" עבור האנושות
פעולה מדהימה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest