דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התפילה לבניית הנשמה

התפילה לבניית הנשמה

שאלה: איזו תפילה דרושה כדי להתגבר על ההפרעות?

תשובתי: קודם כל, צריך לסדר שבחוֹ ואחר כך את הבקשה. וגם הבקשה צריכה להיות, כדי לעשות נחת רוח לבורא. כלומר, יש כאן סדרת פעולות ורצונות, שאחד בנוי על השני עד שהם מסתדרים כולם בשרשרת אחת.

בשרשרת הזאת מחוברים: גדלות הבורא, אפסיות עצמית והבקשה לתת לי כוחות ולתקן אותי. כי כל זה היא עבודת ה' ולא שלי. וכל זה כדי שאני אוכל להשיג מצב מתוקן שיגרום נחת רוח לבורא.

כאשר אני מסדר את כל זה בשרשרת אחת נכונה, אז בזה אני מראה עד כמה אני מבין ויודע את התהליך, עד כמה אני מסכים איתו ורוצה להשתתף בו. וזה נקרא הכלי הרוחני שלי.

אם כל הרצונות, המחשבות, הסיבות והתוצאות מסודרים בצורה נכונה, הם מסתדרים לכזאת תפיסה, כמו בסידור שנכתב על ידי המקובלים. באופן כזה הם נתנו לנו דוגמאות איך לבנות את הפנייה שלנו בהודיה, בבקשה ובהערכה לעשות נחת רוח לבורא, כלומר לבנות את הכלי שלי. התפילה, זה בניית הכלי הרוחני.

יותר מזה אנחנו לא צריכים. אבל אנחנו צריכים להבין, שהכול נבנה על ידי האור, ולכן, מאיתנו נדרשת הבקשה, כדי שהפעולה הזאת תתרחש מלמעלה. וכאשר אנחנו נרכוש את הכלי הנכון, אז איתו אנחנו כבר נוכל לבצע פעולה של "לקבל על מנת להשפיע".

קודם כל דרושה הכרת הרע, הבירור שלו, הרצון להתנתק ממנו, הבקשה לתיקון. תחילה אנחנו מתקנים למצב של "להשפיע על מנת להשפיע", ואחר כך משיגים "לקבל על מנת להשפיע". וכל זה משתקף בסדר התפילות בסידור, שהוכן עבורנו על ידי אנשי הכנסת הגדולה (סנהדרין) עוד לפני השבירה הרוחנית.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 06.09.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest