דף הבית / חינוך, ילדים / התמונה הורודה של השינויים הקרבים

התמונה הורודה של השינויים הקרבים

laitman_2011-01-29_5409_w.jpg

לדעתי בשנה הקרובה האנושות תבין שבלתי אפשרי להמשיך את המירוץ אחר המותרות, עודף ההיצע ו"ההתחממות" הבנקאית. חייבים לפוצץ את הבועות הללו עד הרמה של צריכה נבונה, חלוקה נכונה, חלוקה צודקת בין כולם של היקף העבודה וגם של הכנסה השווה לכולם.

הזמן שיתפנה לאנושות (הרבה שעות ביום), יתמלא בהשכלה אינטגרלית, חינוך שבו כל אדם יתחיל להרגיש את דרגת הקיום הבאה, החדשה, שהיא מצב רוחני, ויתחיל בהדרגה להרגיש את החיבור. ברצון המשותף הזה, בכוונה המשותפת, בזרם המחשבה המשותף, אנחנו נתחיל לתפוס את דרגת הטבע הבאה, את ההרמוניה שלה. תתחיל להיעלם אצלנו הרגשת הקשר עם הגוף, מפני שהוא נמצא בדרגת "חי". למצב הזה אנחנו בהדרגה נצטרך להגיע. הטבע יעזור לנו בכך. מצד אחד, על ידי המכות. ומצד שני, על ידי גילוי אופקים יותר ויותר חדשים.

לדעתי השנה הבאה היא שנה מהותית, חזקה. וכאן עלינו להשתדל לעשות את כל מה שתלוי בנו, כדי שהאנושות לא תתקדם בכיוון של חלוקה, התרחקות, בדלנות, כדי שהיא תבין מראש שההתקדמות יכולה להיות מכוונת רק להמשך הקשר. באירופה כבר מתחילים להבין זאת. היום השוק האירופי מדד כיצד זה קורה. מצד אחד, הם משחקים מעט בחלוקה, "מה יקרה אם נתחלק?", ולפתע הם ניצבים מול בעיות עצומות. מסלולם כביכול מכוון להמשך גלובליזציה ואינטגרציה.

המעבר הזה הוא נקודה קריטית של מודעות באיזה כיוון להתקדם ומהיכן לברוח. אני מקווה שבסופו של דבר הם יתגברו, אם יתקדמו בכיוון המשך האינטגרציה, להמשך הקשר ביניהם. אחרת, אירופה לא תשרוד. יתכן שזאת תהיה דוגמה לאנושות כולה, מכיוון שאם הם יתקדמו על ידי המשך האינטגרציה, הם יגלו לפתע הזדמנויות וכוחות עצומים. הם לא יצטרכו לפתח מחדש את התעשיה ואת כל היצור. לכן הם נפטרו מזה לפני זמן רב והעבירו את הכול למזרח, למדינות אסיה, בעיקר לסין.

אם התהליך הזה יתקדם נכון, אנחנו נראה כאן התפתחות טובה של האנושות וגם דוגמה לכל היתר. אני מקווה שזה יהיה כך. זאת התמונה הוורודה. ואם לא, אז למרבה הצער יכולות להתעורר בעיות גלובליות, בינלאומיות, גדולות מאוד, שבעקבותיהן אנחנו בכל זאת נגיע לאותה התוצאה.

מתוך שיחה מס' 14 על החינוך האינטגרלי, 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הצורך הדחוף
אירופה מתאחדת?
לגדול ולזכות לתואר "אדם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest