דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התמדה – הערבות להצלחה

התמדה – הערבות להצלחה

מיכאל לייטמן

אנחנו מתקדמים תחת השפעה של שני כוחות מנוגדים – השפעה, כוח הבורא, וקבלה, כוח האדם. לא יכול להיות מצב, שבו נוכח רק כוח אחד. כמו שבעולם שלנו, אין קוטב אחד ללא השני.

בכל רגע בחיים, אני נמצא תחת השפעת שני הכוחות האלה, המאוזנים כך, כדי ליצור בתוכי תנאים של חופש, תנאים להתקדמות לרוחניות, לתכונת ההשפעה. לכן תמיד אנחנו נמצאים במצב של פיצול או במצב של השראה, מלאים בכוח תנועה, או שנופלים כל כך חזק, שאין כוחות לזוז.

מערכת ההנהגה מסתירה מאיתנו אותם דברים המפריעים להתקדמות שלנו, ויוצרת בנו מצבים פנימיים שונים, מציירת לנו את תמונות העולם הסובב – כדי לאפשר לכל אחד ליישם את זכות הבחירה שלו.

על האדם מוטל לעשות הכול, כל מה שביכולתו, ובכל מצב. אפילו אם הוא מרגיש :"מי אני בכלל? אני לא מתאים בכלל לעבודה רוחנית, היא מיועדת לאנשים גדולים, שיש להם הרבה כוחות וכישורים". זה לא נכון!

את גילוי העולם העליון משיג לא החזק, אלא ההולך בדרך! נשמות, המשיגות דרגות רוחניות גבוהות, עולות דווקא ממעמקי האגואיזם. אם לאדם יש איזו שהיא הזדמנות להתקדם, אפילו אגואיסטית ביותר, גם אם מצייר לעצמו מטרות אגואיסטיות מפתות, גם זה טוב!

זה דומה לעבודת החמור, שקושרים את עיניו וקושרים לצווארו שק עם זרעים, ואז הוא מסוגל ללכת במעגל ולסובב את אבני הרחיים – וכך מגרעיני חיטה, שזה מאכל בהמה, הוא עושה קמח, מאכל אדם! באופן כזה גדל גם האדם.

לכן לא צריך לשים לב במידה רבה לתנאים שניתנו לנו – פנימיים או חיצוניים. כל המצבים שאנחנו עוברים, אפילו שהם נדמים לנו טיפשיים ולא נחוצים, בכל זאת הם חיוניים ביותר להתקדמותנו.

צריך פשוט להשתדל לעשות כל מה שבאפשרותנו, כמו תינוק, שאף פעם לא מתייאש, אלא הוא תמיד בלתי נלאה ונמצא בהתפעלות. אם גם אנחנו נפעל באותה ההתמדה, אז לבטח נצליח!

רשומות קודמות בנושא:
אבני הדרך הנעלמות
אל תמירו את עצמכם בפרוטות…
לגדול מיום ליום, כמו תינוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest