דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התלות בסביבה היא החופש מהאגו שלך

התלות בסביבה היא החופש מהאגו שלך

שאלה: כיצד בזמן ההכנה, לפני שהשגתי את הגילוי הרוחני, אני יכול למדוד שבכל יום אני מעריך יותר ויותר את ההשפעה?

תשובתי: אתה יכול להעריך את זה לפי הרגשתך הפנימית, לפי מחשבותיך, מטרותיך, הערכת הסביבה, לפי המידה שבה אתה מעריך ומנסה לשמוע לדברי החברים, עד כמה אתה מרגיש שאתה כל הזמן זקוק להם כמו לאינפוזיה. אם לא תקבל מהם תמיכה, תיפול.

ההרגשה הזאת היא מאוד חשובה. התלות בסביבה היא החופש מהאגו שלך! עליך להשתוקק להגיע למצב שבו כל הזמן תהיה תלוי בחברים ותרגיש אותם בצורה החזקה ביותר שיכולה להיות, שהם ישפיעו עליך כמה שיותר, ישמרו עליך וייתנו לך כל הזמן הארה מיוחדת וכוח מיוחד.

אני צריך להשתדל להרגיש שרק זה מחזיק אותי בכיוון הנכון. אם הסביבה לא תשפיע עליי מהצד, כבר לא אהיה מכוון לבורא.

לאחר מכן עליך להשתדל לחבר את הכול במקום אחד, ברצון אחד כללי: את עצמי, את החברים ואת הבורא. שלא יהיה מצב שבו "אני", "הם", ו"הבורא" יהיו כמו קודקודים של משולש. עלינו להתחבר ברצון אחד, בשטח אחד. אם אני והם דואגים זה לזה ומשפיעים זה לזה, אנחנו מפנים בינינו את המקום לגילוי הבורא. הוא מתגלה בינינו!

אם הסביבה לא תשפיע עליי, לא אהיה מסוגל להתפטר מהאגו שלי ולחשוב על משהו מחוץ לאינטרסים שלו. ולכן התלות בהם היא החופש מהאגו שלי. אם החברה משפיעה עליי, אני מרגיש כיצד היא מכוונת אותי למטרה.

אני פונה לסביבה (1), הסביבה משפיעה עליי (2) ואז אני פונה לבורא (3). אי אפשר אחרת! הרי אחרת האגו שלי ימשוך אותי למטה. אני ממש ארגיש כיצד הוא מושך אותי ברגליים ומנסה להטביע אותי, והסביבה מייד תיתן לי את כוח להתנתק ממנו ולהתעלות. ואז אתחבר עם הבורא.

ובכל פעם שאתה מרגיש שהאגו מתחיל למשוך אותך חזק יותר, תבצע עוד סיבוב כזה (1-2-3).

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חופש – רק מעל לרצון
כאן לא תסתדר ללא אור
איפה הוא – החופש?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest