דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התכונה הנפלאה של הערבות

התכונה הנפלאה של הערבות

שאלה: עכשיו כל הקבוצה העולמית מתכוננת ברעדה לכנס בערבה, ומורגשת עוצמה גדולה של רגשות. לא מזמן אתה ייעצת לנו לנסות לנסח מחדש את "שטר הערבות" לפסקה אחת, כדי שהיא תיגע בליבו של כל אחד. מה זאת הפסקה הזאת שאותה היית רושם ב"שטר הערבות"?

תשובתי: המשמעות של הערבות היא בכך, שאנחנו צריכים לתת לכל חבר כזאת הרגשה, כדי שהוא בצורה אוטומטית, טבעית, בלית ברירה, יפסיק להרגיש את הצורך לדאוג לעצמו, ובזה אנחנו מנטרלים את האגו שלו. לכן במקורות כתוב, שהערבות מהווה תנאי הכרחי להתקדמות הרוחנית.

מובן לנו, שהשדה הרוחני נמצא מעל לאגו שלנו, ואנחנו צריכים ללכת מעליו, בתכונת ההשפעה. אבל אנחנו לא מתארים לעצמנו איך אפשר להיכנס לתכונת ההשפעה הזאת. אנחנו רואים שכל הזמן נתקלים באותו האגו, רק בווריאציות שונות. הוא כל הזמן מסובב אותנו, עושה איתנו כל מה שבא לו, ואנחנו לא מצליחים להיפטר ממנו ולהתעלות מעליו.

זה נעשה בכוונה כדי שאנחנו נוכל להשיג את תכונת ההשפעה רק בחיבור ובאיחוד, כי העיקר, זה לא העלייה מעל לאגו, אלא החיבור והאיחוד בינינו. כאשר אנחנו מתחברים ובחיבור הזה משפיעים על החברים, אז הם מתחילים לאבד את האגו שלהם. אנחנו נותנים להם כזאת דאגה כמו שאימא נותנת לתינוק שלה, ואז הם מרגישים את עצמם בביטחון מלא, לא חושבים על עצמם, לא מרגישים שום דאגה. מה גם, שהשפעה כזאת שמכוונת על החבר, שוללת ממנו את האגו באופן אוטומטי ומאפשרת לו להתרכז בעבודה הרוחנית. וזהו כוח הערבות, התכונה הנפלאה שלה.

לכן, אם אנחנו נפתח בתוכנו כזה שיתוף פעולה הדדי, בכך שנותנים זה לזה הרגשת ערבות, אז האנשים שיקבלו מאיתנו את התפיסה הזאת, פשוט יתחילו "לקפוץ" מתוך האגו שלהם, להתעלות ב"אמונה למעלה מהדעת" ויתחילו להרגיש מייד את העולם העליון.

זה לא תלוי באדם, אלא דווקא בסביבה שלו שאותה אנחנו יוצרים בעצמנו על ידי הערבות ההדדית, בכך שמתרכזים לחלוטין כדי למלא זה את זה עד לכזה מצב, שבו כל אחד מאיתנו ירגיש את התמיכה הכוללת.

לכן הערבות, זה שיתוף הפעולה ההדדי המכוון שבינינו, שמזמין בכל אחד מאיתנו הרגשת ביטחון מוחלטת ויציאה טבעית מהאגו.

מתוך קורס יסודות הקבלה, הכנה לכנס, 30.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
טעם היציאה מהעולם שלנו
ערבות, זה התנאי ללידה רוחנית
ערבות כתנאי לחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest