דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התחברות למדרגה עליונה יותר

התחברות למדרגה עליונה יותר

שאלה: האם האדם יודע מתי תתרחש ה"נקישה", המעבר למדרגה רוחנית הבאה?

תשובתי: לא. העניין הוא, שבהימצאו במדרגה מסוימת, הוא לא יכול להבין את הדרישה של המדרגה הבאה, כפי שכלב לא יכול להבין את התוכחה של בעל הבית. זה לגמרי לא נתון לשליטתנו.

אנחנו לא יכולים להשיג את הדרגה הבאה עד שלא ייווצרו אצלנו החושים התואמים לה, המאפשרים להבין אילו הרשאות, איסורים והגבלות מוסריות יכולים להיות בה.

לכן המדרגה הבאה בכלל לא מצטיירת לנו, כי כל העולם שלנו, זה בעיקרון, מה שמשתקף ברצונות שלנו, בתודעה שלנו, שמעוצבת על ידי חמשת החושים. והחושים והרגשות עובדים מתוך הרצונות.

אם אני משתמש בחמשת דרגות הרצון שלי (ראייה, שמיעה, טעם, ריח ומישוש) בעל מנת להשפיע, זה אומר, שסיימתי לעבוד במדרגה של העולם שלנו ומתרחש בי מיתוג לדרגה חדשה. אני מתחיל להרגיש חלק יותר עליון של הבריאה.

אני צריך להתחבר אליו, לחקור ולפרמט את עצמי כך, כדי שבמה שמתגלה עכשיו לפניי אני אצליח להשתמש באופן מרבי ובצורה נכונה בחמשת החושים החדשים שלי.

הם כבר באים עם מוסר חדש, עם דרישות חדשות, בכך שפותחים ומגלים בתוכי תחום חדש של הבריאה. יחד עם זה, הדרישות מכוונות רק להשפעה, ליציאה מעצמי. וכך, אחרי המדרגה של העולם שלנו אני מתחיל להרגיש את המדרגה הבאה, עולם חיצוני עליון, כי כבר התכוננתי לכך כדי להשפיע.

בכך שאני מתקן את התכונות האגואיסטיות לתכונות של השפעה בטווח התדרים שמתגלה לי, אני מתחיל להשתלט על המדרגה החדשה, שנקראת "ארץ ישראל" (רצון להשפיע). בזה שאני שולט בה ורוכש אותה, אני משיג את מה שנכנס לתוך חמשת החושים שלי, כלומר מתחיל להתקיים על הארץ הזאת, להרגיש את התכונה שנמצאת בה.

אבל מה שמעניין, שבהתחלה אני מתחיל להרגיש את החלק הדומם שבה, אחר כך הצומח, החי והמדבר, ובסוף את המקור של הכול, את הבורא. ואחר כך אתקדם הלאה וארגיש כל מדרגה חדשה, כעולם חדש.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רמות התפיסה של התורה
התורה מספרת על הדרך שלי
התורה היא מדריך לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest