דף הבית / המשבר ופתרונו / התבוללויות שאין עליהן שליטה

התבוללויות שאין עליהן שליטה

שאלה: אם העָם היהודי יתחיל ליישם את השיטה הקבלית, אז איך זה ישפיע על האנטישמיות בעולם?

תשובתי: במקום אנטישמיות, יתייחסו אלינו בסימפטיה, בכבוד ובאהבה. אומות העולם "יישאו אותנו על כפיהן", כי אנחנו ניתן להן את השיטה לחיים נצחיים ושלמים.

חכמת הקבלה מסבירה לנו כיצד לעבוד בצורה נכונה עם האגו, כדי שהוא לא יהיה סתם כוח רע, אלא "עזר כנגדו", עזרה מה"מניגודיות", שעל ידי מימושו אנחנו משיגים את פסגת ההתפתחות.

שאלה: אחדים מציעים פתרונות מהותיים לבעיית האנטישמיות. למשל, שכל היהודים יעלו לישראל או להיפך, להתבולל בקרב העמים. מה אתה יכול לומר על זה?

תשובתי: שטויות. "פטנטים" מסוג זה לא יעבדו. כי הטבע עצמו הוא זה שמנהל את התהליך. במוקדם או במאוחר, אנחנו נצטרך לגלות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד מאיתנו ולהפוך למורים עבור האנושות כולה.

אנחנו נצטרך לגלות את חכמת הקבלה, שבאמצעותה נוכל לרסן את האגו בכזאת צורה, שנוכל להשתמש בו בצורה נכונה. כי יש לו כוח בעל עוצמה רבה והוא יכול להועיל במקרה של שימוש נכון. כך אנחנו נלך אל המטרה הטובה.

מה שנוגע להתבוללות, אז היא חסרת תועלת. ואנחנו גם לא מסוגלים לזה. להיפך, עוד מחכה לנו היכרות עם עשרת השבטים האבודים, ואנחנו נראה, שגם הם לא התמוססו. הם יבואו מכל קצוות התבל ויכריזו על יהדותם.

שאלה: האם ליהודים באמת יש איזו "מעטפת הגנתית" ששומרת מהתבוללות מלאה?

תשובתי: כן. מפני שהבדל מהותי, עקרוני, מסתתר ביסודו של הטבע עצמו, ב"רשימות" הפנימיות שמפעילות את היהודי ואת הלא יהודי. למען האמת, ה"רשימו" "היהודי" טמון גם באומות העולם, אבל הוא עדיין לא התגלה, הוא עדיין לא החל "לדבר" בתוכם.

לא במקרה אברהם פנה לכל הבבלים: "בואו נחיה אחרת, בואו נניח יסוד לעיקרון חדש בבסיסם של היחסים שלנו". ואחריו הלכו אלה שבהם כבר התגלה ה"רשימו" הזה, היסוד הפנימי הזה של האחדות. ואלה שלא שמעו את המסר הזה, אלה שבהם האחדות עדיין לא התעוררה, נשארו בתוך האגו.

אבל היום אנחנו קרובים להתפקחות, להכרה בכך שיבינו את חומרת המשבר ואת הייחודיות של העולם הגלובלי והלא נורמלי הזה, אנשים ירגישו אחר כך שהם חייבים להתלכד, שהם לא יכולים להיות חיים אחרים חוץ מאלה שמתבססים על איחוד הדדי לאחד שלם.

שאלה: האם ניתן לומר, שהאנטישמיות זוהי קריאה, דרישה של העולם: "תלמדו אותנו איך להמשיך לחיות!"?

תשובתי: ודאי. זוהי הסיבה האמיתית. האומות, למעשה אומרות בפה גלוי, שהמפתחות לחיים טובים נמצאים אצלנו. היה נדמה, איך אפשר להאשים אותנו בכל הצרות? אבל כזו היא הרגשתם, והם לא יכולים להיפטר ממנה.

האומות לגמרי תלויות בנו. רק אנחנו יכולים לפתור את המצב הזה, בכך שנראה להם כיצד להתארגן ולשתף פעולה ביניהם.

שאלה: נניח, שאני מסכים איתך. מה אני צריך לעשות עכשיו?

תשובתי: להצטרף לשיטת החינוך האינטגרלית וללמוד מה זה אומר להיות יהודי. לא חשוב, דתי או חילוני, ימני או שמאלני. צריך להבין מה זה באמת מסמל להיות יהודי, מהמילה איחוד, אהבה הדדית, ואיך להשיג את זה.

ואחר כך את החכמה הזאת, את השיטה הזאת, צריך להעביר הלאה, למשפחתך, לסביבה שלך.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 459, 25.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חותם של חוסר היגיון
מי אנחנו באמת?
אות קלון רוחני שלא ניתן למחוק או להסתיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest