דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השקעות רווחיות בבנק אלטרואיסטי

השקעות רווחיות בבנק אלטרואיסטי

שאלה: האם אני ארגיש פחות ייסורים פיזיים, אם אלך בדרך "אחישנה"?

תשובתי: בדרך "אחישנה" האדם משתדל לא לחשוב אם הוא ייפגע אישית או לא. הוא חושב רק על כמה שמסוגל להשפיע. ובכל זאת, דרך "אחישנה" היא הרבה יותר נוחה וטובה מאשר דרך "בעיתו", וכדאי לנו ללכת בה. אף שמחשבות כאלה עצמן על רווח כבר אינן נקראות דרך "אחישנה".

אתה כביכול שואל: "באיזה בנק אני יכול להרוויח יותר אחוזים מההשקעה שלי: בבנק אגואיסטי או בבנק אלטרואיסטי?", בבנק אלטרואיסטי אתה מרוויח מכל שקל, מאה מיליארד שקל. אבל כאשר אתה בא אחרי שנה ורוצה לקבל את המאה מיליארד שקל שלך, אז אומרים לך: " סליחה, אבל אצלנו זה בנק אלטרואיסטי! כל הכסף שהושקע, כבר הלך לבניית בניינים, לעזרה לעניים, לחוגים עבור ילדים, לשיפוץ בתי מגורים לכל הנזקקים".

ואתה מתחיל לצעוק, "השקעתי את השקל האחרון שלי!", נכון, אבל אתה השקעת אותו בבנק אלטרואיסטי, אז מה אתה יכול עכשיו להגיד? נכון שהבנק הניב לך רווח עצום, אתה הרווחת מיליארדי שקלים, פי תר"ך פעמים, אבל אתה מקבל את כל זה ברווח אלטרואיסטי.

אם אחרי שנה אתה לא שמח שהשקל שלך הפך למאה מיליארד שקלים, וכל הסכום הועבר לאנושות כולה, אז זו בעיה שלך שאתה לא שמח. אם היית תופס את כל האנושות כילדים שלך, אז תתאר לעצמך כמה היית שמח ומאושר שהצלחת לתת לילדים שלך כזה סכום עצום.

שאלה: אם בכל מקרה אנחנו צריכים לסבול, אז בשביל מה ללמוד קבלה?

תשובתי: למה לסבול? אם אני מתקדם קדימה, אז בשבילי כל מכשול שנקרא בדרך זו לא הפרעה, אלא מקפצה. אני כביכול נתקל בו, אבל קופץ בעזרתו, כמו במקפצה, למרחק רב.

מתוך שיעור על מאמר ע' מספר "שמעתי", 28.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שימו לב שלא תפלו
דרך ארץ, המחוממת על ידי האור
צרות של עשירים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest