דף הבית / כללי / השפעת ספרי הקבלה

השפעת ספרי הקבלה

שאלה: איך צריך להשתמש בכוחם של ספרי הקבלה?

תשובתי: בספר עצמו אין שום כוח מיוחד, הכוח נמצא באדם שמתחבר עם מה שכתוב ומנסה להשיג את המהות הפנימית, את הדרגה הרוחנית שאותה מסמלות האותיות והמילים שבספרי הקבלה. כדי להבין זאת ניקח לדוגמה שתי מילים: סטייק ומלכות. אנחנו יודעים מה זה סטייק ומיד מרגישים את הטעם שלו בפה, מבינים מה זה ומתי צריך אותו, אבל איננו יודעים מה זאת מלכות. לכן מבחינתנו המילה הזאת היא כמו עשב חסר טעם שלא מעוררת בנו שום רגשות. ספרי הקבלה נכתבו בצורה כזאת, במונחים ובשפה כזאת שאינם מעוררים בנו שום מחשבות ורגשות. כדי להתחבר עם ספרי הקבלה שמסבירים לנו על העולם העליון, על מערכת הנהגה שמנהלת אותנו ואת הגורל שלנו, עלינו לעשות את מה שאומרים לנו המקובלים. המקובלים מייעצים לנו להתאחד עם עשיריית חברים וללמוד יחד במעגל. מתוך הלמידה המשותפת בספרי הקבלה נרגיש התקרבות הדדית זה לזה, ונגיע לכך שהרצונות והמחשבות שלנו יהיו תואמים, כאשר כל אחד יבטל את עצמו כלפי כל החברים וכולם ירגישו כאחד יחיד ושלם. כלומר, עד כמה שזה אפשרי בעולם הגשמי שלנו, עלינו לדמות את עצמנו לאור העליון, שהוא אחד ויחיד, ואז הוא יאיר לנו לפי מידת המאמצים שלנו.

שאלה: מצד אחד אנחנו אומרים שחכמת הקבלה איננה מיסטיקה, אבל האם משיכת האור זה לא משהו מיסטי?

תשובתי: אין כאן שום דבר מיסטי. ה״אני״ הוא גוף פיזי שיש לו כוחות משיכה ודחייה מסוימים. משיכת האור איננה מיסטיקה, אלא פעולה פיזית.

שאלה: כיצד נגלה שהספר משפיע עלינו?

תשובתי: לא הספר הוא שמשפיע עליכם, אלא הרצון המשותף שלכם. זה מורגש לפי החום כלפי החברים, לפי הכוח המשותף שמופיע ביניכם ומחבר אתכם. תתחילו להרגיש שבספרי הקבלה מדובר על התמזגות וחיבור של תכונות הבינה והמלכות וכוח ההשפעה שביניהן.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 7.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest