דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / השפעת הסביבה על החלטותינו וזיכרוננו

השפעת הסביבה על החלטותינו וזיכרוננו

laitman_2009-12-23_2414-70.jpg

ידיעה: "קבוצה של חוקרים ישראליים ממכון ויצמן, הראו כיצד המוח האנושי מחליף את הזיכרון של עצמו ב"עובדות" שהדביקה לו החברה. לקחו קבוצה של נבחנים, הראו להם סרט וכעבור חמישה ימים כל אחד מהנבחנים נשאל 400 שאלות על תוכנו של הסרט. על כל נבחן היה לציין את מידת הביטחון שלו בכל תשובה.

לאחר מכן, בחרו החוקרים 80 תשובות נכונות שהנבחנים ציינו עליהן מידת ביטחון גבוהה. כלומר, אלו תשובות המשקפות את המידע האמיתי שנשאר בזיכרון של כל אחד. לאחר מכן, החוקרים הציעו לנבחנים לענות על אותן 80 שאלות בזמן שהם רואים יחד עם זה את התשובות הלא נכונות של חברי הקבוצה האחרים כביכול (את התשובות השגויות הכינו החוקרים עצמם). התברר שתחת לחץ של "דעת החברה", הנבחנים שינו את התשובות הראשוניות שלהם, והתאימו אותן ל"תשובות של אחרים" ובממוצע הם ענו תשובות שגויות על 70 מתוך 80 השאלות.

לאחר מספר ימים הציעו לנבחנים לענות על אותן 80 שאלות שוב. הציגו בפניהם גם תשובות נוספות והסבירו שהתשובות נבחרו באופן אקראי על ידי תוכנת מחשב. בסופו של דבר, על 40% מהשאלות, המשיבים ענו את אותן התשובות השגויות שהדביק להם ה"זיכרון הקולקטיבי" השקרי, כלומר "זיכרונות" שקריים השתרשו במוחם בתור זיכרונות אמיתיים".

הערתי: הדבר שוב מוכיח עד כמה האדם תלוי בסביבה. על פי חכמת הקבלה רק על ידי בחירת הסביבה אנחנו יכולים לשנות את עצמנו ולהפוך להיות כמוה. באופן כזה, כשאנחנו בוחרים בסביבה, אנחנו יכולים לשנות את עצמנו עד להידמוּת לבורא. ראו מאמרו של בעל הסולם "החירות".

ידיעות קודמות בנושא:
ומי הם השופטים?!
שיחה על השפעת הסביבה
המוח – העבד של הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest