דף הבית / אקטואליה / השפעת גוגל על החלטות בני אדם

השפעת גוגל על החלטות בני אדם

הערה: הפסיכולוג האמריקאי רוברט אפשטיין קבע לעצמו מטרה, לברר איך חיפושים במנוע החיפוש של גוגל יכולים להשפיע על ההעדפה הפוליטית של בני אדם. התברר שבמידת הצורך והרצון, גוגל יכולה לבחור את הנשיא החדש של ארה"ב. נמצא כי 50% מבני האדם קוראים במנוע החיפוש רק את שתי השורות הראשונות, ו– 90% מבני האדם קוראים לא יותר מתשע שורות. כלומר, בני האדם סבורים שהם חופשיים.

התיחסותי: בני אדם אף פעם לא היו חופשיים, במיוחד עם הופעתם של כלי התקשורת. עם הופעתם של העיתונים, הסתיים החופש של האדם. גם לפני כן הוא לא היה חופשי, מפני שהכול נקבע עבורו והוא לא בחר בכלום, לא במלך ולא באישי ציבור אחרים. עם התפתחותם של כלי התקשורת, כאשר הילדים מחלקי העיתונים החלו לרוץ ולצעוק: "חדשות!", החל תהליך עיבוד ישיר של דעת האוכלוסייה. במקום מלך, נשיא או בעל בית אחר של המדינה, החלו לפרסם ולמכור כביכול חופש ודמוקרטיה. כיצד מתרחשת ההשפעה על האוכלוסייה? דרך כלי התקשורת, מה גם שכיום הם מפותחים ומשוכללים הרבה יותר מבעבר, מפני שגופים גדולים מעורבים בכך והם מתמרנים את הדברים כרצונם. רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, הומצאו רק לצורך מטרה זו, אחרת לא היתה הצלחה לרשת, לחיים, לחברה.

בתחילת מימושה של כל המצאה דומה, מבררים באיזה אופן אפשר לנהל בעזרתה את ההמונים, ורק לאחר מכן מפעילים אותה. אם מישהו חושב שבהקשר זה ברית המועצות הקדימה את כולם, הוא טועה מאוד. אמריקה ואירופה הן המובילות והן יודעות לעשות זאת.

הערה: זו הוכחה נוספת להנחת היסוד של חכמת הקבלה, שהחופש לא קיים.

התיחסותי: לא קיים כלל חופש מהשפעתו של הבורא. לבני האדם על פני האדמה, ניתנת ההזדמנות להתקדם לעבר המטרה שסימן הבורא, פחות או יותר בדרך הנכונה. בהתאם למטרה אנחנו מקבלים ייסורים קטנים יותר או גדולים יותר. בכל מקרה, נעשה את מה שנקבע על ידי הבורא, אבל אנחנו כביכול בוחרים את הדרך. וכאן כלי התקשורת משחקים תפקיד חשוב.

הערה: אי אפשר שלא "ליפול" תחת השפעתם.

התיחסותי: בוודאי, הכול מעובד בצורה כזאת שאנחנו "נופלים" תחת השפעתם.

שאלה: מה לעשות, לבחור את הילרי קלינטון לנשיאות?

תשובתי: אין מה לעשות, כבר בחרו בה במקומך, ועליך עשו הכוונה כזאת. ואתה כמו רובוט, הולך בשלווה ובצורה יפה כביכול לבחירות חופשיות ובוחר. בברית המועצות היה מועמד אחד ובו "בחרו", ואילו כאן יש שניים שלושה, מפני שבמערב יכולים להרשות לעצמם לפעול בשיטה מפותחת ולעשות כזו הצגה שנמרחת על פני שנה, כדי שיהיה במה לעסוק ועל מה לכתוב. מדובר על מנוע ענק של מסחר ופוליטיקה, שמבוזבז עליו כסף רב, כי כל זה מעורר את החיים. האמריקאים יכולים להרשות זאת לעצמם. לכן יכולים להיות אצלם אפילו 20 מועמדים, מה ההבדל?

שאלה: מה אפשר לעשות עם זה?

תשובתי: אי אפשר לעשות כלום, אלא אם כן האנושות תבין סוף סוף שעליה לפעול, לעשות משהו עם עצמה. רק אז, יהיה ברור לאנשים איך הם יכולים באמת להשפיע על חייהם רק דרך קשר עליון, כדי שהכמיהות שלהם יופנו ישר למעלה. לשם כך עליהם להתאחד. רק רצון משותף לצאת מ"הפריצות" הגשמית ולעלות למדרגה עליונה, להיכנס להנהגה עליונה ולנהל את גורלם, יכול להציל אותם.

שאלה: אחרים שחושבים שכל זה דמיון, זו גם השפעה של כלי התקשורת?

תשובתי: בוודאי. בהפצת חכמת הקבלה, אנחנו מרגישים נגד מי אנו עובדים. זו הרי מכונה אגואיסטית עצומה שאינה מאפשרת לנו להתפתח, בכל הרמות, המדינית, הפוליטית, הדתית, הרגשית, בכל מקום שולט האגו. ואנחנו היחידים שאומרים ש"צריך להתעלות מעליו". לכן כל מה שנמצא בידיה של האנושות, יהיה מכוון נגדו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 17.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest