דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / השפעות הטכנולוגיה על האדם

השפעות הטכנולוגיה על האדם

מחקר מדעי חדש העוסק בטכנולוגיות שנוצרו על ידי האדם, מראה כי כיום טכנולוגיות אלו משפיעות על צורת החשיבה וההתנהגות שלנו.

רדיו – המידע מתקבל כאמת אצל האדם, מתכהה התפיסה הביקורתית של המידע, מפני שאנחנו שומעים את הקול אבל לא רואים את האדם שאליו שייך הקול. בתת מודע הקול חסר הגוף מעורר יותר אמון מאשר אדם ריאלי.

טלפון נייד – מעורר מצב של דאגה והפרעות שינה, מפני שאנשים כל הזמן נמצאים בהמתנה לצלצול ולשיחה.

אינטרנט – שינה את דרך הקריאה שלנו. במקום לקרוא בצורה קצובה, מתונה ולפי הסדר, האדם עכשיו מתמקד במילות מפתח, ועובר ברפרוף על הדפים.

פרופיל ברשת חברתית – מעלה את ההערכה העצמית, מפני שברשתות החברתיות יוצרים דמות של ה'אני' העצמי האידיאלי.

טלוויזיה – מעוותת את התפיסה של החיים האמיתיים. בעולם שנוצר על ידי הטלוויזיה, הרע והטוב שואפים לאבסולוט. כתוצאה מכך, אנשים מפסיקים להבחין בין בדיה לחיים הריאליים.

מצלמות דיגיטליות – עם הופעתן, אנשים הפסיקו לספור את כמות הצילומים. אבל תהליך הצילום עצמו מסיח את הדעת מהאירועים שמתרחשים מצידה השני של העדשה.

אוזניות – כהגנה מפני העולם החיצוני, האוזניות באוזניים יוצרות תחושה של ביטחון מהעולם החיצוני.

משחקי מחשב – במהלך המשחקים השחקן נאלץ לבצע מעשים אלימים. השחקנים מודעים לכך שמעשי האכזריות בוצעו בעולם וירטואלי ולא בעולם האמיתי, אבל המוח מפרש את הפעולות כמציאותיות. בעקבות כך מופיע אצל השחקנים רגש תת-מודע של אשמה, דבר שמעורר אותם לבצע מעשים טובים בחיים הרגילים.

לעניות דעתי, ללא ספק אנחנו חיים בעידן של שינוי מהיר שקורה כל הזמן באדם. אבל השינוי העיקרי שבנו עוד לפנינו, זהו שינוי התודעה שלנו מ"אני" ל"אנחנו". בתודעה החדשה נרגיש עולם חדש, עולם עליון, רוחני, נצחי, כלומר חופשי מכל הרעות החולות של האגו, ומזמן, תנועה ומקום.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest